torsdag 12 april 2012

Torsdag April kl 22,00


Tänk vad livet kan förändras fort...
För bara några veckor sen var det en självklarhet att Julia kunde gå & stå själv. Att hon skötte sina toalett bestyr utan problem, att vi sov och vaknade i våra egna sängar. Att vi fick vara hemma i vårt eget hus. I vårt eget liv. Äta vår egen mat. Listan kan göras lång på vardagliga saker som då togs för givna.

Tänk om jag vetat då vad jag vet nu. Vad jag skulle uppskattat varendaste sekund av vårt vanliga Svensson liv.

Just nu finns det bara en endaste önskning i vår familj. Och det är att Julia får bli frisk. Jag tror vi kan bo i en kartong på gatan om så skulle vara, bara alla mår bra!


Jag vill ha min glada lillskrutta tillbaks! Hör du det gud!
Finns det någon rättvisa här i världen så ber jag om den nu!







7 kommentarer:

  1. skönt att höra Julias röst idag igen, älskar och saknar dig, kramar bästa vännen Clara.

    Vi vill alla att Julia snart ska vara hemma igen, frisk, kry och utan det onda. Älskar och saknar er alla, styrkekramar från Kaptensvägen

    SvaraRadera
  2. Nu måste de väl ändå börja med någon behandling snart?, det är väl inte meningen att det ska ta denna tiden utan att det händer något?? Jag blir så arg att det inte händer någonting!!
    Funkar Epiduralen på henne el har hon fortfarande ont och har hon kunnat gå något på benet idag? Många kramar

    SvaraRadera
  3. Julia finns i mina tankar hela tiden. <3

    SvaraRadera
  4. Hej Maria! Läser och gråter....Man finner inte ord i sådana här stunder. Har en viss (liten)förståelse för vad ni går igenom, men det är värre när det drabbar barnen än en själv. Jag håller mina tummar för er hela tiden och vet att ni kämpar allihop HELA tiden. Kramar i massor från hela familjen Granholm-Johansson.

    SvaraRadera
  5. Det här är verkligen en väckarklocka att inte ta hälsan och livet för givet.
    Jag ber också till alla eventuella högre makter att Julia ska få rätt hjälp snabbt som tusan så hon kan få komma tillbaka hem till kompisarna och hästarna.
    Jag ber också att ni ska få all tänkbar hjälp att finna styrka att gå igenom det här, du och Peter är otroliga och ni fixar det här tillsammans!!!
    En stor kram till Viktor också!!

    SvaraRadera
  6. Jag ber också till en eventuell Gud för Julias tillfrisknande och kraft till hela er familj. Det viktigaste är inte om Gud finns eller inte, utan att Julia blir frisk. Så den kraft som hör bön, snälla, hör denna!!

    SvaraRadera
  7. Hej Maria å hela er familj !
    När jag läste på fb att du hade en blogg var jag bara tvungen att leta upp den. Känner er inte väl, men känner med er nått fruktansvärt :( å just gråt å dessa ord att livet kan förändras fort var de jag Sofia å 2 av hennes kompisar satt å prata om igår kväll efter hon messa med Viktor. De var många blanka ögon rinnande tårar å hon har många frågor ang Julias sjukdom.
    Vi ber med dig å håller tummarna för att ni snart är hemma i de vanliga livet. Sofia å jag Cecilia sänder en varm hälsning till er alla men en extra till Julia.

    SvaraRadera