fredag 6 april 2012

Långfredag kl 16.15

Julia sover, och jag försöker sitta stilla i fatöljen brevid sängen så jag inte väcker henne i onödan.
En sköterska har precis varit inne o kopplat på en morfinpump som doserar kontinuerligt med 1 mg/timme, och så har Julia en knapp som hon kan trycka på vid  behov för att få lite extra smärtlindring.
Det här gör att hon slipper svälja tabletter som kan reta magen, och att hon slipper bli väckt på nätterna för att få sin medicin.

Grrr...jag blir så arg! Varför ska den här vidriga äckliga sjukdomen existera?
Och varför har den gett sig på min fina unge?



3 kommentarer:

  1. Lotta Ranström06 april, 2012

    Ja man verkligen undra vad som är meningen med detta??? Jag är så ledsen för er skull... Men det känns bättre nu när ni är i Göteborg och får hjälp av dom bästa!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Blir så ledsen.. Har tänkt mycket på Er sedan jag läste ditt inlägg igår. Vilken "tur" ändå att ni kom i rätta händer och att Julia får den hjälp hon behöver. Kämpa på och hälsa hela familjen från oss. KRAMAR!!! Ida Lindberg m familj.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är så orättvist så det är inte sant. Varför skulle just Julia drabbas av detta? Jag blir så arg och om det finns en gud så ska han se till att ställa allt tillrätta jäkligt snabbt! Ge mosters älskling en stor kram så syns vi snart. Kram

    SvaraRadera