torsdag 26 april 2012

Kl 11.00

Go´ förmiddag på er!

Här kommer två bilder från igår när Julia hälsade på i Donald huset. Lite blek om nosen men det skulle jag också vara efter alla turer...






Här sitter hon och öppnar post hemifrån. Spännande!

Jag har sovit hos Julia inatt och det har varit oroligt...Inte för att hon har ont, utan mer för att hon mår så jäkla illa. Allt som kommer ner i magen kommer upp tillbaks just nu. Tror vi provat 4 olika mediciner mot illamående men inget biter...:( Idag ska vi prova en ny.
Det är en svår balans att få magen att funka med alla mediciner och ingen mat att jobba med.

Idag har vi kortat ner hennes "att göra lista" till 5 saker. Hon ska ju kunna känna att hon klarar av sina mål, och igår var vi nog lite för vidlyftiga. Dagsformen bestämmer.

Det är många kompisar & klasskamrater som hör av sig till Julia, både här på bloggen (det ni skriver här läser jag upp för Julia direkt) och en del skickar SMS till hennes telefon. 
 En del vänner känner sig kanske lite  åtsidosatta för att hon inte hör av sig, men jag hoppas ni förstår att hon är jätte, jätte trött, och även om jag skriver att det varit en "bra dag" så är hon inte som vanligt. När ett sånt SMS dyker upp så ser jag att hon bara slår igen telefonen för hon orkar inte förklara sig. Hon hör av sig när hon är bättre och starkare, det hoppas jag ni förstår.

Jag vill också passa på att tacka Yvonne i Finspång som skickar så fina kort. Jag har inte adress eller telefonnummer till dig, men det du skriver är uppskattat!

Just nu är Victor i skolan och jag har tagit en redig långpromenad. Skönt att rensa skallen.
Julia är på sjukgymnastik och massage, och i eftermiddag var det "tjejkväll" på lekterapin. Man kunde få prova på make up, manikyr och hårstyling. Elever från en skola som håller på med skönhets saker skulle komma och hjäpa till. Kan nog bli skoj!



8 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Så roligt att få se er.Lite bleka om nosen, men för övrigt ser ni strålande ut!Det är inte lätt att bli brun för oss som är hemma heller,våren kom visst av sig.Men det får vi ta igen längre fram.Förstår att det är lätt att bli ivrig när man känner sig piggare,men spar på krafterna,ridning är en ansträngande sport.
    Maria kolla mailen om du får tid.
    Bamsekramar Pia

    SvaraRadera
  2. Skönt att se och höra att Julia mår bättre. Läser din blogg varje dag och man blir så glad av att höra alla framsteg som Julia gör. Heja på.

    Mvh Ulla i Sunne

    SvaraRadera
  3. Härligt Julia att se att du är piggare!! När du kommer hem till Sunne igen kanske du skulle vilja komma och rida lite på mina häster, jag orkar inte själv då magen bara växer och växer :) Stor kram till dig och din familj!! Kämpa på, kram!

    Johanna Nyström.

    SvaraRadera
  4. Det är alltid lika roligt att läsa att du blir så mycket bättre Julia!! Hoppas att det fortsätter så:)
    // Evelin Broman, PräStbolsskola
    PS kika gärna in på min hästblogg www.ponnybloggarn.wordpress.com om du har lust:)

    SvaraRadera
  5. Så fint att se en bild av er tillsammans :) Härligt Julia att du fått besöka familjens lilla krypin och så kul med en tjejkväll, ha det så kul :)

    God bättring till finaste och tuffaste tjejen!

    Kramar Åsa Gertling

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Idag har jag och Emanuel sprungit på gympan! allt vad vi orkade för dig! krya på dig! <3<3<3<3<3
    / Julia Jäfverström!<3

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina bilder! Man blir så glad ändå in i själen av att se dom!

    Och tjejkväll med massa tips för smink och hår, det är ju toppen! Jag vill ha massa tips när jag kommer ner på söndag ;-)

    Kram i massor, jag längtar efter att träffa er snart igen!
    Helena

    SvaraRadera
  8. kul att du är på bättringsvägar!!!!!!!!!!! förstår att du är trött. om ni inte har hittat någon häst när du kommer tillbaks kan du ju bli shettisskötare tillsammans med mig ebba och jonna!!!!!!!!!!!!!! johanna och alexandra är inte shettisskötare längre:(vilket är tråkigt:( men då kan jag infotmera att sören och lola inte har någon skötare. på idrotten idag skulle vi jogga i lerandalen och då sprang ebba och jag före de andra och vi skulle springa på tid ,ebba och jag fick ingen tid!!!!!!!:) många kramar från magda N <3 krya:)

    SvaraRadera