tisdag 17 april 2012

Tisdag 17 april kl 11.30

Nu har jag suttit hos Julia några timmar. Natten har varit lugn och hon har sovit gott. Bara ont en gång.
Nu på förmiddagen har magen spänt, och då gör det extra ont. Annars ligger hon mest och smålurar och sover. Hon är rosig och fin om kinderna idag och ser oförskämt kry ut:)
Borstat tänderna och kammat håret har vi gjort i sängen idag. Nu väljer vi våra krig och spar på krafterna till toabesök och att sitta på sängkanten ibland.

Det är många som skriver till oss, och känner med oss just nu, och många frågar om man kan hjälpa till med något. Vadsomhelst.

Jag har ju tänkt den fräcka tanken att be om hjälp med husrenovering a la extreme home makeover...nä nu skojar jag bara!

Ett bra sätt att hjälpa är att donera en slant till Barncancerfonden eller Ronald Mc Donald Hus. Liten eller stor peng har ingen betydelse. Om det så är en tjuga så hjälper det till.
Vi är otroligt tacksamma för den vård vi får här i Gbg, och för att vi har möjlighet att bo i Donald huset.
Det är där vi hämtar kraft i sköna sängar och fin miljö att orka med det här, dag för dag.

Om ni kan tänka er att hjälpa till på det viset så kan ni kika på
Barncancerfonden.se eller
Ronaldmcdonaldhus.se
Där finns beskrivning på hur man går tillväga.

7 kommentarer:

  1. Hej Julia det är Anton du blir frisk snart! Ha det bra/Anton Bengtsson

    SvaraRadera
  2. Skickar stora varma hälsningar till er och hoppas att allt blir bra tillslut.
    Hälsningar Julia Jäfverström med familj

    SvaraRadera
  3. Jag sitter och läser på din blogg tårarna rinner och jag läser vidare. Jag tänker mycket på er och skickar tonvis med med styrka till hela familjen!Kramiz på er

    SvaraRadera
  4. Som ni kämpar Maria!! ni är beundransvärda. Att du orkar se och skriva om de små ljusglimtarna i tillvaron också!! Jag känner i hjärtat med er. Kämpa vidare. Kram på er alla fyra - och en extra till Julia.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att dagen varit så bra som det går, att Julias mage
    kommer igång.
    Vad tyckte Victor om skolan?
    Kramar i mängder till er alla.
    Ulla.

    SvaraRadera
  6. Här kommer det massor med kramar igen , glömde att skriva avsändare förra gången. Hoppas att massagen hjälper Julia mot illamåendet ock värken . Ni finns i mina tankar hela tiden .
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, det var du som skrev utan namn:) Massagen var jätteskön för Julia, men illamåendet kom tillbaks efteråt. Hoppas det går bra för er, vi tänker på er också ska du veta. Kram

      Radera