tisdag 24 april 2012

Kl 17.10

Nu när Julia mår så mycket bättre än förut så är behovet att skriva av mig inte lika stort längre. Nu pratar jag med henne istället för om henne:)
Men eftersom jag vet att det är många som följer bloggen just för att veta hur Julia mår så ska jag ändå skriva några rader om vad vi gör varje dag.
Det händer ju inte så fruktansvärt mycket här på en dag men vi försöker att göra det så kul som det bara går.
Idag har det varit massage igen, fast den här gången nere i relaxen på lekterapin. Lite frisk luft har hon fått också.
Och så har vi tillbringat några timmar vid datorn och kollat hästannonser och FB. En egen häst är utlovad när det här är över och då gäller det att kolla vad som finns att välja på....

En sak som vi skrev på "Att göra listan" idag var att smaka på lagad mat...jättejobbigt tycker Julia, men några tuggor har hon lyckats få ner.
Nu när hon är såpass "stabil" och nästintill smärtfri så önskar jag att vi får bli flyttade till Karlstad mellan behandlingarna...jag har kanske sagt det förut, men säger det igen bara för att jag vill det så himla mycket!
Jag längtar hem!
Till vänner och släkt, till mamma. Till jobbet. Till växthuset. Till älskade Pixi.
Om vi kommer till Karlstad inbillar jag mig att det ska gå att kombinera allt på något sätt.

19 kommentarer:

  1. Skönt att höra att ni har haft en bra och lugn dag! Många kramar till er alla från mig och Leo.

    SvaraRadera
  2. Härligt att Julia mår bättre, vilken framgång :) Så duktig hon är som fixar att äta lite grand. Tänk, jag var i hennes ålder när jag fick min häst. Hon har verkligen mycket att se fram emot :) Kramar till er alla!!

    SvaraRadera
  3. Du tjatar inte, jag förstår om du längtar hem!! Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni snart är hemma all ihop! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Maria för du håller oss underättade hur Julia och ni mår,
    för våra tankar är hos er.
    Kramar till er alla
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att Julia mår så mycket bättre! Jag har haft förmånen att få ha Julia i idrott i början av läsåret och har på så sätt lärt känna henne lite... Jag har följt er på bloggen under den senaste veckan då jag fick veta läget. Ni finns i mina tankar varje dag. Hälsa Julia med en varm kram:-) Lisa Norman

    SvaraRadera
  6. Jag blir så glad av att läsa att ni har positiva dagar också! :-)
    Hittar ni några fina ponnyer? Hästnet och bukefalos är bra annonssidor!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Ja, tänk va skönt om ni kunde få komma närmare hem Maria.
    Man blir så glad av att höra att du mår så mycket bättre Julia, och att du blivit av med en massa mediciner och slangar. Hoppas du finner dig en fantastisk ponny! Jag hade ett Russ och det var de roligaste åren när jag var barn. Va skönt att du kan få massage också. Det gör att du kan samla ännu mera krafter. Kämpa på tjejen!!! Vi hejar på dig här i Sunne. Martina, Peter, Linnea & Linus

    SvaraRadera
  8. Gud vad skönt att höra att Julia mår så mycket bättre !!!! Kram Titti

    SvaraRadera
  9. Malin och jag läser er blogg ihop, varje dag, och det känns så skönt att saker och ting börjar bli bättre!! Ett barn borde aldrig behöva gå igenom vad Julia gör, och det borde inte barnets familj heller! Som alla andra tänker vi på Er varje dag och håller alla tummar och tår för att allt bara blir bättre från och med nu!! Kramar från Åsa och Malin Neubauer

    SvaraRadera
  10. Underbar läsning och tack snälla Maria för att du skriver och berättar hur det går för Julia!! Spännande att leta efter häst:) kram på er hela familjen och HEJA på!!

    SvaraRadera
  11. Jag längtar också massor efter att träffa dig Maria,så tomt när vi inte är hemma i Sunne.Men Julia får ju proffsvård och det är det viktigaste att hon blir bra.Dina växter pysslar jag om och Pixi får massor med gos varje dag,härlig promenader i solen och skogen och massage och sen får hon Frolic godis som Marcus köpt då gör hon och Wilma piruetter.Dom är som ler och långhalm hundarna.Julia är så stark och kul att hon tittar på hästar,ska hjälpa henne om det behövs med den.Många kramar från oss i Karsbol.Ge Viktor en kram och Peter också.LOVE YOU

    SvaraRadera
  12. Jag blir så glad när jag hör att Julia är piggare. Förstår att Du vill hemöver Maria å din längtan efter lite vardagsliv igen. Hoppas att ni snart får komma till K-stad . Ha det så bra det bara går och en stor KRAM till er alla. Gunilla

    SvaraRadera
  13. Här kommer styrkekramar från idag soligt Fölsvik,hälsa våran hjälte Julia så mycke.Underbart att hon nu känner sig bättre!!
    Kramar till hela familjen Lena o Hasse

    SvaraRadera
  14. Roligt att höra att Julia mår bättre, vi följer er varje dag. Hoppas att hon hittar någon fin häst. Kram från Lena o Bertil

    SvaraRadera
  15. Jag har följt er på bloggen under den senaste dagarna då jag fick veta att Julia var sjuk.
    Vad roligt att Julia mår lite bättre! Jag har haft förmånen att jobba med Julia under några perioder när hon gick på i åk 1-2 och har på så sätt lärt känna henne lite...Julia är en jättefin och rar tjej.
    Ni finns i mina tankar. Hälsa Julia så mycket // Elisabeth

    SvaraRadera
  16. Hej familjen
    Hoppas ni snart har möjlighet att få komma till Karlstad och allra helst Sunne

    SvaraRadera
  17. Vi blir så glada när vi läser att Julia mår lite bättre. Som jag sagt tidigare så följer vi er kamp och håller alla tummar vi har. Styrkekramar från Emma, Karin o Gerth.

    SvaraRadera
  18. Gud va kul å höra att det har hänt så mycket positivt för er!! Snart är ni hemma å sköter om den nya familjemedlemmen (hästen) ;)) tack för att du orkar skriva till oss,, ni finns i våra tankar varje dag! Kram Julia å Jennie

    SvaraRadera
  19. Det är roligt att höra att Julia verkar bli bättre! Hälsa henne från mig. Idag i skolan så har vi haft historia om Stockholms Blodbad och Kristian II Tyrann. Vi hade också dans för sista gången uppe vid kulturskolan.

    SvaraRadera