fredag 20 april 2012

Kl 13.10

Inatt har vi haft den lugnaste natten på lääänge. Julia väckte mig 2 ggr för att trycka på extra doser, och en gång var hon törstig.
Skönt för henne att få sova ordentligt:)
Själv har jag sovit några få timmar. Det surrar ganska bra i rummet av sängen som är fylld av luft, och av lungdränet som låter som en mindre dammsugare...
Så har vi sköterskorna som kommer in 1 gång/timma, och så alla tankar som far runt i skallen när det blir tyst & mörkt...
Alltid när jag sover hos Julia bäddar jag precis brevid hennes säng så jag kan ligga och hålla hennes hand. Det känns tryggt. Och sova kan jag göra en annan dag så jag ska inte klaga.
På morgonen var hon redigt nödig...äntligen är magen igång igen. När vi ändå var uppe så tog vi en dusch och hårtvätt. Och så satt hon i rullstolen någon timma efteråt.
Läkarna håller på o byter medicin igen eftersom hon är extremt ljudkänslig och inte klarar av när man pratar i normal ton. Ibland kan tom viskningar vara övermäktiga. Och så mår hon SÅ illa. Det hoppas man slippa när man nu byter ut successivt.
Den nya medicinen är inget jag normalt skulle tillåta att mina barn tar eller får, men smärtteamet här har förklarat att det är snällt mot kroppen men tar bort smärta på ett effektivt sätt, så jag får vara tyst och acceptera läget.
Så nu byter vi ut morfin mm mot metadon i sakta takt. Hittills har det funkat bra.
En rolig händelse idag var att två sköterskor från Kd kom & hälsade på. De var här på kurs och ville se hur Julia hade det när de ändå var i närheten.
Så många människor runt oss visar oss sitt stöd nu och det är uppskattat av oss allihop ska ni veta.

13 kommentarer:

  1. Vad skönt för henne att kunna slappna av såpass att hon får sova ordentligt!
    Hoppas att den nya medicinen hjälper, i första hand är det ju faktiskt en medicin även om man oftare kopplar ihop det med knarkare, lite tokigt...
    Ha en så trevlig helg ni bara kan nu!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad skönt om magen kommer igång.
    Vi hoppas nu att ni får det lugnare under dagen och i natt,
    ja framöver.
    Ni vet var våra tankar är, alltså hos er.
    Hälsa och många kramar till er alla fyra.
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Har börjat följa dig på bloggen och vill bara säga att vi tänker på er hela tiden och håller tummarna så hårt vi bara kan för Julia! Amelia hälsar och säger att de saknar Viktor på skolan och hoppas att ni alla kommer tillbaks till Sunne snart!
    Varma Krya på dig hälsningar sänder vi till Julia och hoppas ni får en bra helg!:) / Maria, Urban, Amelia och Emma i Lysvik

    SvaraRadera
  4. ulf blomqvist20 april, 2012

    Hej...
    Hoppas den nya medicinen ger bra effekter. Hälsa Julia, Viktor å Peter att vi följer er varje dag
    // Blomqvist

    SvaraRadera
  5. familjen kron karlsson20 april, 2012

    hej maria!
    skickar massor av styrkekramar till er alla och extra till er fina julia som kämpar mot det onda!Har börjat följa dig på bloggen och du är helt fantastisk som orkar skriva och vi tänker på er och lider med er! Det värker verkligen i en förälders hjärta när ens barn är sjuka. Hoppas julia blir frisk snart och att ni alla får komma hem till sunne!
    famijen kron karlsson

    SvaraRadera
  6. Om jag var barn idag så skulle jag ha valt att ha dig som mamma, Maria. Jag är säker på att Julia känner familjens stöd och kärlek, och det hjälper henne säkerligen. Styrkekramar från norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena, det var snällt sagt! Det är skönt att vi får gå igenom det här tillsammans, hela familjen. Ensam hade ingen av oss orkat. Kram

      Radera
  7. Ja nog är vi många som följer er och nu hoppas vi på att Julia får en bra helg med nya medicinen. Stor varm kram till er alla. från Emma, Karin o Gerth.

    SvaraRadera
  8. Ja ni är en riktig familj <3 man blir så rörd när man läser din blogg,, finns inte ord att beskriva med hur man känner för er! Hoppas nu att det blir en bra helg utan värk! Vi ses snart för jag är säker på att ni är hemma tillsammans snart. Kram till er i massor å hälsa så mycket till Julia från oss. Kram Jennie g mä familj

    SvaraRadera
  9. Hej i Götet ! Skönt att höra att Julia har fått lite nattsömn och kanske ni också.Hoppas ni har bättre väder än oss i Sunne,blötsnön vräker ner brr.Roligt för Viktor att träffa hockeykillarna igår och kanske för hans far också.Ha det nu så bra i helgen å hoppas medicinen hjälper.Kram på er all .Monika o Gunde

    SvaraRadera
  10. Hej Julia! Jag gick i din ridgrupp och min kompis delade Jackson med dig på en tävling. Du är en sån bra person! Jag hoppas och håller tummarna för dig!!!!
    Hooppas att allt blir bra Julia! Vi tyck himmla synd om dig! <3<3<3<3<3 Många kramar Ebba.s och Evelin.bi prästbolsskola!

    SvaraRadera
  11. Bra för Julia att hon fått sova gott. Då orkar hon kämpa bättre mot det onda ju. Vi förundras över din förmåga att uttrycka dig i skrift Maria. Vi följer er varje dag på bloggen och hjärtat blöder när vi läser och känner med er. Linus vill skicka en hälsning till Victor: -kul för dig Victor att du fick träffa Pebben och de andra. Hoppas vi ses snart igen.../Linus
    Kramar i massor till er alla.

    SvaraRadera
  12. Många kramar till er alla <3 och speciellt till julia/julia jäfverström<3

    SvaraRadera