fredag 6 april 2012

Långfredag kl 22.43

Jag märker att det här här blivit mitt "andningshål".
Det är när jag skriver vad jag känner som känslorna också kommer. Ofta trillar tårarna och hjärtat värker när jag knackar ner vad jag känner om vad som händer.

Ikväll här vi ätit pizza på avdelningen allihop, men Julia körde på dropp diet eftersom magen krånglar.
Inatt är det P som sover hos J, och jag och Victor har haft en mysig lugn kväll framför tvn på vårt mysiga rum.
Kontraster som gör att man orkar.

Imorgon kommer fam Falk o hälsar på oss här. Deras dotter Clara och Julia har hängt ihop länge, och jag hoppas att deras besök kan liva upp både Julia och oss. Deras kille William är efterlängtad av Victor som känner sig lite uttråkad för tillfället...vi får se hur länge han står ut med oss innan han drar hem till Sunne igen.
Nej, nu är det dax att sova och jag behöver verkligen  få sova ordentligt inatt. Senaste 5 nätterna har jag sammantaget sovit kanske 15 timmar- på sin höjd. Börjar se ut som en vandrande vålnad.

5 kommentarer:

  1. Åh, vad jag tänker på er. Går inte en minut utan att ni är i mina tankar.
    Klart du måste få gråta och känna dig ledsen och arg, det gör vi alla men förstår att det är svårt att visa det när J är med. Då är det nog skönt att ha bloggen som andningshål och för oss är det skönt att kunna hänga med lite om vad som händer. Även om jag inte är med er fysiskt just nu så finns ni i mina tankar och i hjärtat. Hoppas du får sova lite inatt. Love you sis!

    SvaraRadera
  2. Åh jag önskar så att jag hade ett trollspö och kund vifta till så att allt ont försvinner för Julia.
    Fina lilla Julia, hon är en riktig fighter och jag ber till gud att det här ska gå över fort för er.
    Det här är den värsta mardrömmen man kan tänka sig och jag tänker på er hela tiden!!!
    MÅNGA STYRKEKRAMAR!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Julia, du och hela familjen är i våra tankar hela tiden,
    tack Maria att du skriver på bloggen så vi kan vara med er.
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  4. Hej Maria

    Tårarna trillar ner för mina kinder när jag läser...håller alla tummar och tår för er och skickar styrkekramar till er alla 4 !!!! Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag tänker på er och finns här om det skulle vara nåt jag kan göra för er !!! Kramar i massor Titti

    SvaraRadera
  5. Ja, tårarna trillar när jag läser... både för att det känns så hemskt att Julia är sjuk, men även glädjetårar för vilken underbar mamma hon har. Du/ni finns för henne när hon mest behöver det, det är inte alla förunnat. Kramar!

    SvaraRadera