måndag 16 april 2012

16 april kl 18.00

Känslorna åker verkligen berg och dalbana just nu. Jag är nervös, arg, lessen, pirrig, trött...allt på samma gång.
Jag är arg på Karlstad som inte upptäckte detta när vi sökte hjälp. Alla tecken som finns nu fanns också då. Vilket prov var det som de missade? Den frågan ska vi ta vidare så småningom när orken finns.
Det hade gett oss 3 veckors försprång. Och 3 veckor är mycket tid i våran värld just nu.
Jag är nervös för hur det här ska gå. Jag vägrar tänka på att det ska gå annat än bra!
Jag är lessen för att Julia ska behöva ha det så här. Det ska ingen människa behöva ha!
Och så är jag trött, men det är det minsta problemet vi här just nu.
Idag här vi äntligen fått prata lite praktiska saker med en kurator.
Vi kommer att vabba och alla intyg är nu klara.
Julia här varit uppe en stund på toa, och så har hon tagit en välbehövlig dusch (med hjälp av mig). Och just nu sover hon som en stock! Alla mediciner gör henne jättetrött!
Natten som var var lugn, hon vaknade bara 2 ggr av lite ont och illamåeende. Däremot har personalen kontroll på henne 1 gång/timme så det har varit ett evigt rännande på rummet...

Ikväll har jag spöat Victor i pingis  vilket gör mig oerhört nöjd:) vann med 3-1 vilket han INTE räknat med...iofs spelade han delvis med vänsterhanden...
Senare ikväll har han och jag bokat relaxen uppe på vinden i Ronald huset och då ska vi både basta och bada bubbelbad. Det ska bli mysigt.

9 kommentarer:

  1. Lotta Ranström16 april, 2012

    Så förståeligt att du är arg Maria!!! Jag som står utanför känner att det bubblar och kokar:( Hoppas ni orkar gå vidare med det sen, inte för att det hjälper Julia, men det kanske kan göra rutinerna snabbare för nästa sjuka barn som kommer till Karlstad... Tänker på er!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå bra. Julia är en stark tjej och hon kommer att fixa det här. Vi får inte tro något annat!
    Som du skrev så har hon bra värden och är stark så med ytterligare behandling så kommer det att vända.
    Hoppas du och Victor får en mysig kväll tillsammans och att J får sova gott och utan smärtorna.
    Finns det något jag kan göra så säg bara till. Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt att Julia verkar få sova bättre. Lider med er andra som inte kan/orkar sova. Hoppas att ni får en mysig kväll och grattis till pingis-vinsten!!! Hälsa så gott till alla. Vi håller tummarna här hemma i Sunne att det blir bättre och bättre nu för Julia.

    SvaraRadera
  4. Hälsa till Julia att jag hoppas att hon snart mår bättre.

    SvaraRadera
  5. Ni vet att våra tankar är hos er.
    Peter vet alla kramar jag brukar ge honom och det är till er alla.
    Ulla

    SvaraRadera
  6. Tänker på er hela tiden <3 Snart är hela familjen hemma i Sunne igen!! Julia hälsar så mycket till Julia,, styrke kramar från Jennie å Julia

    SvaraRadera
  7. Tänker på er och tycker synd om er och framför allt Julia som ska behöva gå igenom allt detta.Tycker att du är otroligt stark Maria som orkar skriva. Många kramar till er alla från Inger,Krister,Ulrika,Andreas

    SvaraRadera
  8. Förstår mycket väl Maria att ni är arga.. jag följer din blogg hela tiden och tänker mycket på er. stor kram till er alla
    Lena Wennergren

    SvaraRadera
  9. Jag visste väl att din pingis-träning på jobbet skulle ge resultat... Kram till er // Mattias. PS! Johanna och Maya hälsar.

    SvaraRadera