torsdag 26 april 2012

Kl 22.10

Äntligen lite positiva besked från oss!
Julia ringde mig precis, och hon var sååå nöjd!
Läkaren hade suttit och pratat ett bra tag på ronden ikväll, och talat om för Julia att hon var övertygad att behandlingen har haft effekt på tumören eftersom så mycket av smärtan är borta.
Och eftersom dränslangen till lungan i stort sett är torr nu ska den kopplas bort på prov några dagar. Och eftersom den slangen försvinner så kan Julia röra sig mer obehindrat och då kan även katetern kopplas bort.
Och som om inte det vore nog ska hon få permis några nätter till veckan så hon får sova med oss.

Nästa helg är det dax för behandling nr 2 med cellgifter. Hela behandlingen tar ca ett dygn. Om hon kommer igång och äter innan dess så får vi åka hem när den är klar. Och då menar jag inte till Karlstad, utan HEM till Sunne.
Några små hinder kvar alltså, men det känns sim om vi är nära målet på etapp 1.

Jag är medveten om att det här inte är över bara för att vi kommer hem, men det känns ändå så otroligt skönt.  Som att vi vunnit första ronden i matchen mot cancern.
Förhoppningsvis kan vi ladda om under några veckor hemma så vi får kraft till nästa behandling. Och då blir sjukhusvistelsen knappast så här långdragen.
Mitt hjärta tar glädjeskutt ikväll, och jag hoppas ni gläds med oss.

För övrigt så blev det ingen tjejkväll för oss idag eftersom herr kräk hälsade på, så vi stannade på rummet och pysslade istället. Roligt det med:)

19 kommentarer:

  1. Men gud vad härligt att det går framåt! Förstår att ni kommer uppskatta ert hem mycket mer än innan nu:-)
    Stor kram på er

    SvaraRadera
  2. Sunne längtar efter familjen Lindgren! Stor kram från familjen i Backa!

    SvaraRadera
  3. HÄRLIGT!!! Alla framgångar är sååå välkomna :) Fortsätt kämpa Julia och så hoppas vi och fortsätter hålla våra tummar över att behandlingen går bra och att ni får komma hem :) Ha en bra helg med besöken som ni får! Kramisar Ida med familj.

    SvaraRadera
  4. Mitt hjärta tar också glädje skutt många gånger om.Har bett för Julia och er många många gånger.Är packad och klar och vi ses imorgon kväll ska bli så härligt att vara med er i helgen.Hoppas att illamåendet ger sig för Julia.Kram mamma.LOVE YOU

    SvaraRadera
  5. LYCKA!!!! :) Va skönt för er alla! Va gott jag kommer sova inatt efter ditt blogginlägg. Julia är min stora idol kan jag lova. :)

    SvaraRadera
  6. Grattis till första segern Julia!
    Va härligt att du snart är tillbaka till Sunne!
    Ikväll när jag rider hälsar jag hästarna att du snart är tillbaka.

    Många kramar från Ebba:)

    SvaraRadera
  7. vad kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hoppas resten går som planerat så ni hommer hem till oss i sunne!kramizar från magda

    SvaraRadera
  8. Vad härligt!!! Vad glada vi blir!Hälsa hela familjen så gott. kramar Perra, Mia, Leah

    SvaraRadera
  9. Åh, va glad jag blir. Det var roligt att höra :)kram på er
    Lena W

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara besked ! Blir så glad för er skull att det trillat en och annan tår. Vet ju hur mycket ni alla har kämpat och även om det är en bit kvar så hoppas vi att ni får ännu mera krafter att gå vidare. Skulle ju vara enormt skönt för er att få komma hem. Måtte ni få en härlig helg tillsammans med mormor. Stora kramar till Julia och er andra. Hasse och Lena.

    SvaraRadera
  11. Klass 5 Skäggeberg27 april, 2012

    Hej Julia! Det är din Klass i Sunne som läser bloggen.
    Det är så jätteskönt att höra att du mår lite bättre och att du kanske får komma hem ett tag på permis. Vi håller alla tummar varje dag.
    Vi håller på att "grejar" med en överaskning till dig! Kommer på posten snart. I dag har vi tjej och killgrupp där vi ska prata med en kurator. Vi har även 45 min som vi tjejer och killar får göra vad vi vill:-) Nästa vecka ska vi på prao. Oskar har match, Ebba, Magda,Jonna har ridning. Anton har fått tillbaka "speltid" Dennis har fortfarande sitt spelförbud säger Dennis:-) Josefin spelar gitarr och Michelle har teater. Malin har Kör. Egon har bakat tårta som han ska äta idag:-) Albert säger att han ska ha en nördvecka:-)De andra tjejerna och killarna har också grejer som de ska göra.
    Vi saknar dig och väntar på dig!! Ps marten nästa fredag. vi köper en ballong till dig! hoppas du snart är på benen igen. OBS titta på din mammas eller papppas facebook Linda har fastnat för klok ut.Ha nu en bra helg Julia med familj. Många tusen guldkramar till en stjärna från oss stjärnor!!fortkörning. Då får du ett gott skratt Julia. Linda ser inte

    SvaraRadera
  12. Julia så glada vi blir när vi hör att du mår så mycket bättre.
    Du vet ju att våra tankar är hos dig/er. Nu hoppas vi att ni får en mycket bra helg. Många, många kramar och tankar till
    er alla.
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  13. Åh, vad skönt!!! Så skönt för er om ni kan få komma hem - HEM!
    Vet inte vad jag ska skriva ens...jag är så himla glad för er skull!!! Heja Julia!! Du är en hjälte ska du veta - för så många.Nu trillar det faktiskt en glädjetår på kinden....

    SvaraRadera
  14. Åh, så glad när jag hör att behandlingen verkar hjälpa jag håller tummarna i fortsättningen med och hoppas verkligen att de kan få bukt med tumören!

    //Ann-Marie (en gång Sunnebo)

    SvaraRadera
  15. Jag blir varm i hela kroppen och själen när jag läser detta:) massa kramar till er!!
    //Linn

    SvaraRadera
  16. Vad roligt att höra, vi gläds med er och Julia.
    Trevlig helg till er alla!
    Kram fam. Nilsson-Westlund

    SvaraRadera
  17. Heja på julia och hela familjen lindgren
    Kramar från familjen jäfverström

    SvaraRadera
  18. Heja på julia och hela familjen lindgren
    Kramar från familjen jäfverström

    SvaraRadera
  19. Så glädjande!!! Kraaaam!

    SvaraRadera