söndag 8 april 2012

Påskdagen kl 22.50

Idag har det fällts många tårar... Julia har ont i sin mage. Det är totalstopp, och boven i dramat är morfinet. Tydligen ett ganska vanligt fenomen hos smärtpatienter.
Det började göra ont i går när hon skulle sova, och släppte liksom aldrig. Kl 3 hade hon fortfarande inte somnat, så då fick vi åka ner till röntgen, och där såg de att det var stopp i systemet. Och det har inte släppt på hela dagen:(
Lite synd eftersom vi hade besök av Falkarna, och även av Julias gudmor Helena som rest hela vägen från Stockholm...
Det är jobbigt att vänja sig vid de här dåliga dagarna, men de kommer titt som tätt. Har jag dessutom inte sovit så blir jag labil och grinar för minsta lilla.
Nu hoppas jag att den här natten blir bättre för Julia. Det är hon så värd efter allt kämpande senaste dygnet. Själv sover jag hos Victor inatt och tänker sova gott.

Ikväll tänker jag på alla som finns runt oss och stöttar och uppmuntrar oss i allt som händer. Ert stöd betyder MYCKET!

3 kommentarer:

  1. Lilla pluttan vad hon kämpar med allt! Hoppas magontet släpper och att hon får sova inatt.
    Jag sänder lite positiva tankar och styrkekramar till er alla som kämpar på.
    Kram och godnatt.

    SvaraRadera
  2. Kram och sov gott ��//Lena

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fått sova gott inatt och att denna dag blir smärtfri för Julia. Kramar!!!

    SvaraRadera