söndag 15 april 2012

15 april kl 14.40

Idag är det fint väder i gbg och jag passar på att sola näsan en liten stund på baksidan av huset där vi bor. Huset gränsar till ett litet område med skog och det är fågelkvitter överallt.

Julia har sovit gott inatt, och vi likaså:) hon har fått extra smärtlindring 2 ggr sen kl 3 inatt, så allt känns mycket stabilare.
Hon kommer också att flyttas från IVA till sitt vanliga rum under eftermiddagen.
Behandlingen hon fick igår och inatt gick bra. Lite illamående och kräktes bara en gång.
Nu blir det tre veckors väntan på nästa behandling och under denna tid så hoppas vi innerligt att det hon har att kämpa emot krymper ihop och minskar, och att hennes egna friska celler återhämtar sig på ett bra sätt.
Kontroller som röntgen och ultraljud kommer att göras regelbundet för att följa upp allt.
Alla prover förövrigt är jattefina så hon har bra världen och är stark i kroppen.
Så vill jag tacka igen för alla fina hälsningar ni skickar. Ni börjar bli många som läser och kommentarerna haglar.
En del kanske finner det absurt att blogga om sin dotters sjukdom på ett offentligt media, men jag har bestämt mig för att skriva om allt här, dels för att nära släkt och vänner inte ska behöva ringa så ofta, och för att jag själv ska få skriva av mig. Det här är min ventil.

Bifogar en bild på Julias medicinställning som är enorm!


7 kommentarer:

  1. Skönt att läsa att det går bättre! Hälsa på mycket till henne igen. :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas dagen idag fortsätter bra och att Julia får vara smärtfri. Massor med kramar.

    SvaraRadera
  3. Hej på er alla. ska nu se om jag kan skriva till er via bloggen.monika

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att din näsa får lite sol och att ni fått sova. Önskar snabb bättring för Julia, en verklig kämpe. Kramar!!

    SvaraRadera
  5. Tack Maria att vi kan ha kontakt när du skriver för våra tankar är hos er.Julia hoppas att du inte behöver ha ont.
    Karl-Erik från Vänersborg ringde idag dom hälsa till er,
    ja Birgitta i Forshaga ringde också, så ni vet alla tänker på er.
    Kramar i massor från Ulla

    SvaraRadera
  6. Skönt att allt verkar gå åt rätt håll för Julia. Kram till er alla från Lena o Bertil

    SvaraRadera
  7. Man blir så varm i hjärtat när det nu verkar lite mer positivt,hoppas det håller i sig!
    Tack Maria för att du skriver denna blogg,för oss alla oroliga.
    Kramar från Fölsvik.

    SvaraRadera