söndag 20 maj 2012

Kl 21.20

Nu är vi tillbaks på rummet, på MYCKET bättre humör dessutom! Tänk vad lite tjattrande med syrran kan få en på bra humör:)
Julia var jätteduktig och gick själv uppför  2½ trappor till Malins lägenhet som ligger högst upp i ett gammalt hus på Herrhagen här i Karlstad, ca 7 minuters bilväg från sjukhuset. Hon var riktigt flåsig när vi kom upp, men glad över att ha klarat utmaningen!
För en gångs skull hade jag med mig fika till syrran, jag bjöd på rabarberpajen som blev kvar sen igår, och enligt Malin var det den gooodaste paj hon ätit. Bra betyg va! :)
Själv lovade jag mig att det får vara slut med allt fikande nu! Hädanefter får det bli en frukt till kaffet istället.
Väl tillbaks på rummet så har vi ätit mackor till kvällsmat, och nu sitter vi och kollar på simhopp på TV:n. Kvällens kontroller visar att Julia har feber, 38.7. Vet inte om det är bra eller dåligt...
Jag försöker förstå det här med alla tester de tar varje dag.
Blodvärdet har jag koll på. Det ska vara över 80, annars får man en påse extra och då går det upp till ungefär 100.
Sen har vi det här med vita blodkroppar. Det ska inte vara för lågt värde för då är man infektionskänslig, fast samtidigt är det bra att det är lågt, för då har behandlingen med cellgfter "bitit".
Sen har vi CRP´n, som  man blir nervös över...är värdet för högt så kan det vara tecken på infektion i kroppen, då får man antibiotika. Samtidigt som man säger att om värdet är högt så tar kroppen död på dåliga celler....
Så länge vi är på sjukan väljer jag att inte vara nervös över alla dessa provsvar. Jag litar på att de kan sin sak, och allra bäst är att inte fundera så mycket alls, utan lita på att Julias kropp sköter sitt jobb nu.

Nu ska vi bädda ner oss i sängen och säger därför gonatt!

4 kommentarer:

  1. Önskar er en god natt och att feber o CRP går ner. Hoppas också att ni får göra flera besök hemma på Floragatan kommande vecka vecka. Kram på er alla och förstås extra kramar till kämpen Julia. Hasse o Lena

    SvaraRadera
  2. Heja Julia!!!!!
    38.7 och två trappor ,du är inte dålig du!Märks att du har stans bästa coach, men hon har väl smygtränat på spa.Ge henne ett av dina krumelurpiller om hon blir för jobbig.Vi hejar på dig!
    Många kramar från fabriksgatan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle jag ta av Julias krumelurpiller skulle jag nog vara däckad en hel dag...:)
      För övrigt vill jag bara tala om att jag inte visste att hon hade feber när vi drog iväg...

      Radera
    2. Hej Maria!
      Du var ju inte med när Julia fick krumelurpiller av Ebba.De kan ges till sura doktorer,trötta sköterskor,men vi sa också att de kan vara bra och ge till mammor och pappor om man behöver få tyst på dom ett tag(De ligger i pärlasken)funkar nog bra om man bara vill ha något att suga på också.De andra pillerna förstår jag att det är bäst att du låter bli. Kram Pia

      Radera