onsdag 9 maj 2012

Kl 15.15

Ja, då är vi inne på vecka 5 här i Gbg. Så länge hade jag aldrig trott att vi skulle bli borta! Varken jag eller Peter har varit hemifrån så här länge i hela våra liv, och hemlängtan börjar nu bli olidlig...
När man tänker på vårt hus så känns det nästan som en hägring... och jag tror faktiskt att jag kommer att börja gråta när jag kommer över tröskeln hemma.
Snälla mamma är och städar idag åt oss ifall vi snart kommer hem. Tack mamma- du är en ängel!

Lite om gårdagen... När Julia kom tillbaks efter kvällsmedicinerna vi 8 tiden igår så gick vi allihop upp till relaxen. Julia badade skumbad (efter lite övertalning)med vatten upp till magen. Lite slangar och plåster gjorde att vi inte vågade ha mer vatten än så...och gissa om hon njöt! Vi andra badade lite bastu också.
Sen tog vi en tur till upp till sjukan för att fylla på med nattdosen av illamående medicinen, och efter det bäddade vi ner oss på rad i de tre sängarna som finns på vårt rum. Lite trångt, men väldigt, väldigt mysigt.!
Vet ni vilken lycka det är att få höra båda sina barn snusa och sova gott? Jag låg säkert i en timma och bara lyssnade på deras djupa andetag. Sen somnade jag gott jag också.

Idag torsdag har vi inte gjort så väldigt mycket...varit ner på röntgen (väntar på svar nu), spelat lite kort och sett på film. Och så har vi frossat.... Lejonet & tigern, ett glassföretag har varit i Donald huset och bjudit på jättegod glass:)

Grått & trist och regnigt i Göteborg idag så vi håller oss inomhus.

4 kommentarer:

  1. Hej Julia!
    Hoppas att du snart kommer till karlstad och sedan hemmot.
    Hoppas att rönkenbilderna visar bra besked.
    Idag i skolan har vi börjat med musikfilmen och det har gott väldigt bra bara väldigt rörigt.

    Många kramar från Ebba, Magda och Jonna

    SvaraRadera
  2. Åh, så bra att ni hade det skönt i går kväll och nu hoppas vi att ni fått bra besked på röntgen.
    Tankar och kramar till er från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  3. Hoppas av hela mitt hjärta att ni får komma till Karlstad snart.Nu har jag städat huset och altanen och det är sååå tomt utan er.Vad härligt för Julia att bada skumbad och sova med familjen vilken lycka.FGörstår din hemlängtan Maria,men snart är ni hemma och då blir det överraskningar till er.Yvonne våran granne skickar många kramar till er alla hon tänker på Julia.Hoppas nu på ett bra besked om lungan.Många kramar Bitte,Kenneth,Pixi och Wilma. Saknar er massor och tänker på er jämt.

    SvaraRadera
  4. Vi hejar på och håller tummarna för att röntgen är bra så att ni får komma hemåt nu. Vi har kallt och regnigt i Sunne också idag.
    Hoppas att behandling nr 2 ger gott resultat, och att lungan också är torr och fin! Förstår att er hemlängtan är enormt stor. Bara att få sova i sin egen säng o s v. Ni ska se att ni snart är hemma nu!! Vi tror och hoppas varje dag. Kramar till ER alla, från OSS alla.

    SvaraRadera