söndag 13 maj 2012

Kl 16.30

Äntligen har vi fått lugna nätter igen:)
Julia har sovit 12 timmar inatt med undantag för toabesök och några kräkningar. skönt både för henne och oss. Man orkar så mycket mer när man får sova ordentligt!

Laddade med ny energi så har vi gjort Mariebergsskogen idag tillsammans med min syster och hennes Leo. De var snälla ordnade en all inclusive dag där både skjuts, fika, mat och trevligt sällskap ingick. Tack syrris. Du är bäst! Julia ligger nu och sover, helt tokslut av all frisk luft!




För er som funderar över rullstolen...Julia går själv, men orken tar slut ganska fort. Då är rullstolen bra att ta till.
Om ni inte varit på Mariebergsskogen, så kan jag varmt rekommendera er att åka dit! Naturrum har nypremiär den här helgen efter vinterns ombyggnation, och det är ett fint ställe som har intressanta saker för både gammal och ung.
Alla djur var inte på plats i sina hagar än inne i lillskogen, men vi har sett nyfödda killingar, lamm, grisar och inte minst hästar. Julia hade hoppats på att få gosa lite med nån häst idag, men de hästar vi såg i hagen var mera intresserade av sitt hö än oss...Syrran har dock lovat att skjutsa ut oss till Färjestads Ridklubb nån kväll så vi får häst behovet stillat. Kanske se på nån ridlektion och dra in lukten av häst i näsan...

Färjestad ridklubb red jag på när jag var "ung" och helt hästbiten. Ska bli kul & se om det fortfarande är sig likt efter dygt 20 år.

Nu ska vi ta en lugn eftermiddag på rummet. Kanske se på nån film eller spela spel. Julia bestämmer när hon sovit klart.



7 kommentarer:

  1. hej Julia!
    Vad kul att du har varit på mariebergskogen idag!
    Jag har varit i stallet och hjälpt till på ett födelsedagskalas och sedan red jag scilla!
    Jag förstår att du sover som en stock nu.
    Många kramar från scilla och Ebba!
    Lola hälsar.

    SvaraRadera
  2. Kramar till er! Önskar er en ny vecka med framgångar för Julia i tillfrisknandet. Hon är verkligen en kämpe :)

    SvaraRadera
  3. Det är så skönt att höra Julia allt positivt, du är så duktig,
    ja Maria du, Peter och Victor också och än en gång tack för
    du håller oss underrättade.
    Må nu gott!
    Kramar från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  4. Va glad jag blev av att läsa detta! Va skönt för henne att komma ut lite. :) Hälsa!

    SvaraRadera
  5. Ni får jättegärna komma och snosa på Sally någon dag!!!
    Säg till om ni vill ha taxitjänst ;-)
    Och på söndag tävlar vi i Kil, om dagsformen är ok får ni komma och hejja, Julia är min lilla maskot det gick ju rätt bra när hon var med när jag debuterade 1,10 ;-))

    SvaraRadera
  6. Men Gud vilka härliga bilder,, hoppas ni snart får komma till häst lukten ;)) Hälsa Julia så mycket att hon är en riktig kämpe. Hon är en "STOR" person i mina ögon. Kram på er alla

    SvaraRadera
  7. Hej Julia!

    Så glad jag blir att se att du är hemma i ditt kära Sunne igen med alla dina vänner som saknat dig, och så Pixi förståss hon har ju saknat sin Lillmatte även om mormor har skött om henne på bästa sätt vad jag förstår, Viktor har väl också längtat hem till skolan och alla kamrater som har väntat på honom.


    Varma hälsningar till hela familjen
    från
    Anna-Lisa

    SvaraRadera