tisdag 15 maj 2012

Kl 14,30

Tågresan hem längs Fryksdalsbanan igår kväll var riktigt mysig! Man kan bara konstatera att vi bor i ett väldigt vackert landskap!

Det var nära att jag skippade träningen igår när jag väl var hemma. Soffhörnet såg väääldigt inbjudande ut! Men eftersom lag lovat Lena sällskap så var jag illa tvungen att masa mig iväg till SPA...det blev ett pass Body Combat- och det känns idag vill jag lova!
Kondisen kändes ganska OK. Värre var det med musklerna...men de kommer tillbaks snart bara jag kommer igång ordentligt.

Imorse hälsade jag på mitt jobb också. Jag är lyckligt lottad som har en väldigt förstående arbetsgivare kan jag tala om.Vi planerade lite för de närmsta veckorna så får vi se hur det blir sen. Det var skönt att se jobbarkompisarna igen och sitta vid skrivbordet och rensa i mail korgen:)

Allt gick bra för Julia inatt, inga febertoppar, så nu är hon äntligen HEMMA!
Hon tycker det är riktigt skönt och sitter nu och tardet lugnt och njuter tillsammans med Pixi som inte viker många millimeter från hennes sida.
När hon kom till Sunne frågade Peter om det var något hon ville ha...en krämbulle blev svaret. Och hon åt upp mer än hälften av den...och till lunch klämde hon också ner lite mat. Hoppas det vänder nu så hon får behålla det hon är så duktig och stoppar i sig.
Vi har varit ute och provkört en bil tillsammans allihop nu på em, och tagit ett gemensamt beslut att slå till!
Vi behöver två bilar just nu, och just den här kunde inte ha dykt upp lägligare.
Nu ska vi försöka bliav med våran gamla Volvo och istället köpa en mindre bil. Typ en Clio som jag tycker är så fiiin.

Och så har vi varit till skolan och hämtat mer material till Julia, OCH varit till VC med Victors ena öga som inte vill bli bra. Imorse hade det dessutom svullnat upp, så nu kör vi på med ögondroppar i ytterligare 10 dagar...
Nu ska jag sätta mig hos lillfisan och mysa på baksidan i solen och inte sitta framför datorn.

Kram på er.

10 kommentarer:

  1. Tänk va glad jag blir för er skull att få möta vardagen igen:)STOR kram till er allihopa<3 Lotta

    SvaraRadera
  2. Så glädjande att läsa om framstegen! En stor kram till er allihop! :-)

    SvaraRadera
  3. Va kul att ni är hemma igen. Hoppas Julia får extra energi av att "bara" få vara hemma i sitt eget, vi bjuder gärna på en krämbulle när hon orkar. Hoppas att Victor blir av med ögoninflamationen snart. Själva fick vi hämnta Magda på skolan idag då hon hade ont i ögonen och igensvullen, ögoninflamation här också, får se om det blir bättre eller vi får besöka VC. Njut av solen och grattis till den nya bilen.
    mvh
    Fam. Neuman

    SvaraRadera
  4. Hej familjen!
    Välkommen hem Julia å övriga i familjen.
    Ulf å Karin

    SvaraRadera
  5. Hej Julia!
    Skönt att febern höll sig borta så att du fick besöka Sunne och lilla Pixi idag.
    Hoppas att det blir en lika bra dag imorgon och att du fortsätter må så pass bra så att orkar äta mer.
    Många kramar från fabriksgatan!

    SvaraRadera
  6. Härlig läsning!! kram

    SvaraRadera
  7. Så roligt att Julia har fått komma hem till Sunne :) Underbart!! Härligt med lite träningsvärk, Maria :) Kommer jag bara ner till Sunne någon gång så ska jag följa er och träna... Kram till er alla!!!

    SvaraRadera
  8. Glädjekänslor sprider sig i kroppen när jag hör hur ni har det nu, och att du äter mer och mer Julia det är toppen! Krämbullen satt fint kan jag tänka mig! Puss och kram på er alla!

    SvaraRadera
  9. Härligt att vara hemma igen! Vilka kämpar ni är!!!! Har er alla i tankarna. Njut av "här och nu".

    SvaraRadera
  10. kan förstå att ni tycker det är skönt att vara hemma!!!! Hoppas solen kommer för att stanna nu så ni kan njuta ordentligt ute !!! Kram Titti

    SvaraRadera