lördag 26 maj 2012

Kl 11,00

Ordet långtråkigt har fått en ny innebörd för mig. Och jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte haft tråkigt på riktigt förut.
Här på sjukhuset läggs timme, till timme av väntan. Inte så mycket att göra åt, men ibland riktigt kryper det i kroppen av rastlöshet. Jag är grymt tacksam att vi fick ett rum med internet den här gången, så man kan blogga och slösurfa under tiden Julia sover.

Om allt går som det ska idag så ska vi smita iväg från sjukhuset nån timma efter lunch och åka till syrran och fika. Men det tar nog några timmar till för just nu är det antibiotika som ges i droppform...

För övrigt är Julia pigg och på bra humör. Vi har duschat ihop på morgonen och skrubbat varann på ryggen.
Fick just besked att vi får sova hemma inatt. Jipieeee! Vi åker hem runt 9 ikväll och ska vara tillbaks 12 timmar senare. Lite tajt med tid, men vi får vara glada att vi kommer iväg överhuvudet taget.


Vad gör ni idag?

8 kommentarer:

  1. Så skönt att ni får sova hemma i natt! Sunne bjuder på fint väder i dag men det blåser lite. Jag ska försöka möblera min altan idag med det jag handlade på IKEA i går!! Sedan har rabarbern fått fnatt & bara växer så det måste göras någara pajer & kanske lite saft. Någon som vill ha rababer? Ha en bra dag Julia & Maria!

    SvaraRadera
  2. Hej Maria och Julia,vad härligt för er att få komma hem idag och sova hemma.Här är strålande väder och jag jobbar i trädgården.Satt ute och åt långfrukost i morgonrock mysigt.Det blir grillning ikväll med familjen Carlbäck-Magnil och Wilma och Pixi och så ska vi äta mycket glass och bara ha mysigt.Hälsa till Malin och Leo från mig.Många många kramar mamma. Jag tar gärna rabarber Ann-Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bitte! Jag bor på Allégatan 23 du är så välkommen att hämta rabarber. Ann-Sofi

      Radera
  3. Ta med dig stickningen Maria att pyssla med på rummet.Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt ni får sova hemma inatt.
    Du fråga vad vi gjort idag, ja bland annat har vi satt blommor
    i lådor och krukor, idag är ju vädret lite behagligare, igår
    tyckte Sven och jag det var väl varmt.
    Roligt höra att Julia är pigg, hon är en toppentjej.
    Ha det nu bra och hälsningar till Julia och dej och så
    hälsar ni till Peter och Victor.
    KRAMAR från Ulla och Sven

    SvaraRadera
  5. Hej på ER ! Det är så tråkigt att Ni måste vara på sjukhuset , men gott att Ni får sova hemma i natt. Jag och Helena har varit på kyrkogården med blommor ,efter det bjöd Helena på lunch vi var på Saffran & Vitlök och åt tacosallad mycket god.Ikväll är jag bjuden till Patrik på 40-årskalas jag och John ska åka dit och äta och prata lite får ej bli försent för imorron är det arbetsdag (morsdag är en av de största dagarna på året)Ha det så bra det går och krama varandra .Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hallå, va härligt att höra att ni ska få sova hemma i Sunne. Va gött för er nu när det är så fint väder hemma i Värmland. Du undrar vad vi gör :) vi är göörglada jag och Johanna att vi fått tillbaka strömmen här i huset i Phuket. Här är det jättedåligt väder å lågsäsong. Inte alls som hemma utan riktigt sk--väder! Johanna gör sista exam på tisdag så på onsdag åker vi hem till Sverige å det blir bra. Ingen solbränna här inte..... Kram på er Julia å Maria å hälsa grabbarna

    SvaraRadera
  7. Jag och Sally var i Arvika och tävlade idag.
    Först i 1m där hon var SUPERFIN, så glömmer jag bort vilket hinder jag ska hoppa på näst sisa i omhoppningen!!!
    Jag hade en skitbra tid och så bara får jag en uppenbarelse precis när jag red förbi hindret jag skulle hoppa! Faan alltså!!! :-)
    I 1,10 vet jag inte vad det blev med henne, men hon stannade upp typ 10m från både hinder nr 2 och 3 som var rätt "normala" hinder så jag fick gå på henne rätt så hårt, men vi lyckades komma runt felfria och på en shysst tid så vi kom femma!!! :-)
    Tyvärr fick min hårda ridning min nacke att säcka ihop totalt, har haft typ nackspärr under veckan och det kändes lite bättre för första dagen imorse, men nu är det jättejobbigt igen.
    Tur det är Mors Dag imorgon, Liam har masserat mig jätteduktigt!! ;-))

    SvaraRadera