måndag 14 maj 2012

Kl 11,00

Gomorron,

Här har vi haft en toppen natt!

Idag har vi börjat  planera för en hemfärd till Sunne imorgon över dagen. Men vi spikar inget än. Julias dagsform bestämmer.
Idag ligger hon jättelågt i sina värden, och har lite feber. Värdet på vita blodkroppara är jättelågt, och blodvärdet är under gränsen för vad som anses OK, så just nu får hon en påse "rött". Just under de här dagarna innan hennes egna celler hämtar upp sig tillbaks efter behandlingen är hon också som mest infektionskänslig...
Men vi hoppas att hon får komma hem imorgon, och att inget händer under dagen som ställer till det.

Idag är det inget kul väder här i Karlstad, så det får bli en dag på lekterapin.

Elisabeth som jobbar på terapin här i Karlstad har redan varit här på morgonen och gett Julia en STOR kram. De två fann varann redan när vi var här före Göteborgsresan, och nu tyckte hon det var SÅ kul att Julia var tillbaks. Hon skulle ordna så Julia får några pyssel timmar själv på terapin idag pga infektionsrisken. Och jag har en känsla av att jag kan smita iväg en stund då...
Julia och Elisabeth "klickade" från första stund, och jag tror att om det är någonstans Julia kan lätta på trycket och prata, så är det med henne.

Själv ska jag åka hem med tåget i em. Nu är det Peters tur att vara med lillskruttan. I kväll är planen att jag ska komma iväg till SPA med Lena och fixa lite go träningsvärk, och imorgon tänkte jag hälsa på mitt jobb.


5 kommentarer:

  1. Hoppas nu att allt fungerar så Julia kan komma
    hem till Sunne i morgon men var rädda om er.
    Jag har talat med Peter för en stund sedan,
    det kändes gott, min yngsta goa kusin.
    Kramar från Ulla.

    SvaraRadera
  2. Gött att höra att ni trivs i Karlstad. Må så gott och hoppas att du får träna till dig lite träningsvärk ikväll ;) Håller tummarna för att Julias resa till Sunne blir av imorrn,

    kramar Åsa i Torsby

    SvaraRadera
  3. Hej Kämpar!
    Hoppas ni alla och speciellt Julia har haft en bra dag, trots febern. Ge pluttan en STOOOOOOOOOOOOR kram från oss och hoppas ni får sova gott inatt.

    SvaraRadera
  4. Härligt!! Vilken fin dag ni såg ut att ha på Mariebergsskogen :) Hoppas på bra och fina resultat och prover så Julia får komma hem till Sunne snart :) Kram från Ida m familj

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att ni ska få komma till Sunne!!

    SvaraRadera