måndag 7 maj 2012

Kl 09.00

Gomorron, gomorron!

Här har vi precis stigit ur sängen, jag har fått i mig lite frukost, och Julia ligger fortfarande och slumrar sött.
Natten har varit orolig igen, fast ändå bättre än förut. Det märks att det blir längre och längre mellanrum mellan kräk attackerna, har hon tur så kan det gå 2-3 timmar emellan.
Totalt har jag kanske varit uppe 10 ggr inatt, och Julia har säkert vaknat ännu fler ggr eftersom hon får falskt alarm ibland och bara mår illa, men inte kräks.
Inte undra på att tjejen är trött på dagarna! Men idag ska hon inte få sova sig igenom hela dagen för mig!
Idag ska hon aktiveras så att hon är så trött ikväll att hon kommer sova som en stock. Jag tycker nämligen inte att det är OK att nattpersonalen ska se Julia i vaket tillstånd mer än dagpersonalen!
När en sjuksköterska igår dessutom blev överraskad av att Julia kunde gå, så känns det som om att vi har hållt oss liiite för mycket på rummet.
Idag blir det motion i korridoren på avdelningen, och frisk luft på schemat!
Och en lungröntgen som ska visa om det finns vätska kvar i lungan. Från igår vid midnatt (alltså på 33 timmar)har det bara runnit 40 ml (om det nu inte är stopp i slangen...)
Hoppas, hoppas att det är torrt och fint! CSK i Karlstad hägrar som en oas i öknen just nu:)

2 kommentarer:

  1. Gomorron på er. jag har oxå just vaknat efter trippen te Halmstad å postmilen under helgen å tack för fikat hos er i huset.Det var fint att se er igen.Hoppas att Julia fortsätter sin bättringsresa å att ni snart kommer till Värmland igen.kram på er alla.Monika

    SvaraRadera
  2. Gott att höra att det går åt rätt håll med illamåendet och vätskan. Jag önskar er en dag med fler framgångar, varje steg framåt är en seger. Kram från kusinen Stina

    SvaraRadera