tisdag 29 maj 2012

Kl 07,40

Gomorron på er!

Här har det varit en jobbig natt. Peter kallade mig till sjukhuset för byte lite tidigare än vanligt eftersom han knappt sovit något alls inatt. Julia somnade till på riktigt först efter kl 4....
Och fast jag sovit på Donald huset så har jag inte heller sovit speciellt mycket. Det är många tankar som maler i huvudet när det är mörkt och tyst.

Men, just nu ligger Julia och sussar sött i sängen, smärtfri, och det är det viktigaste, att hon får vila. Idag tänker jag inte väcka henne för morgonrutiner eller mat överhuvudet taget. Vill hon sova så ska hon få sova.

Jag kollar igenom era kommentarer varje dag, tack för allt ni skriver, och igår hittade jag det här från min lillasyster Evelina:

Evelina28 maj, 2012

Lycka till nu! Följer er varje dag på nätet! Skönt i veta att ni får åka hem efter eran snabbvisit i Gbg. Följer en tjej som bloggar och hon skrev på sin blogg om något som kallas för juliaresan, de förlorade sin vän i cancer och ska nu göra en insamling till barncancerfonden genom att på tio dagar göra en cykeltur från Östersund till Öland där de ska samla in pengar och målet är 1 miljon! Helt fantastiskt tycker jag! Kramar från moster

Helt fantastiskt tycker jag också Evelina! Hälsa tjejen som bloggar att vi gärna vill följa deras resa på något sätt. Be henne gärna att skicka info i kommentarsfältet så hör jag av mig!

Jag förundras också över hur många ni är som läser bloggen varje dag nu. Förra månaden hade sidan klickats upp hela 35000 gånger! Helt fantastiskt att ni vill följa oss på vår jobbiga resa. Jag önskar att jag kunde skriva om något trevligare än den situation vi just nu befinner oss i, men så här ser vårt liv ut idag, och då är det det jag skriver om.

Nu har Julia vaknat och vill duscha, så hej då på ett tag.

7 kommentarer:

  1. Håll hårt i ballongen! KRAM EWA

    SvaraRadera
  2. God morgon Julia!
    Tråkigt att du haft en jobbig natt.Nu ska jag skynda mig iväg på KM,jag ska vara med på höjd och 60 m.Jag ska tänka på dig och ta i lite extra.
    många kramar Ebba

    SvaraRadera
  3. Maria det vet du/ni att våra tankar är hos er och det är så skönt att du låter oss följa er.
    Hoppas nu Julia att du inte har någon värk
    och många Kramar till dig/er.
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  4. http://juliaresan.se/
    Håller med, ett fantastiskt initiativ.
    Hoppas er dag blir så bra som det bara går och att allt ser ut att gå åt rätt håll i Julias kropp. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Ger alla styrkekramar jag har till Julia! Och ber verkligen för att hon blir frisk! KRAM Emma & kusinen i magen.

    SvaraRadera
  6. KRAMAR till Er!!! Fortsätt kämpa på så hoppas vi behandlingen fungerar bra och att Julia inte mår dåligt efteråt. Jag har också kollat in dessa tjejer som gör resan för sin kompis, bra initiativ! Ha det så gott nu :) Hälsningar Ida m familj

    SvaraRadera
  7. Hoppas Julia får slippa ha ont nu och att ni kommer hem till Värmland imorgon kväll.Tänker på er hela tiden och jag ska be till Gud för Julia i liljekonvaljskogen här brevid.Mormors älskade tjej och familjen.Massor med kramar till er alla.Äskar dig Maria,gott ni kommer till Värmland snart igen.

    SvaraRadera