lördag 26 maj 2012

Kl 20,00

Tack för era kommentarer om vad ni gjorde. Riktigt kul att få en direktrapport från era liv också. Här är det ju bara jag som tjatar på om vad vi pysslar med på dagarna, och att få höra vad ni också gör känns kul. Då har vi delat med oss till varandra:)
Nu på eftermiddagen har Julia pysslat och gjort en fin tavla. Den ligger nu på tork, så resultatet får ni se en annan gång, men om Ni kikar noga så kan ni se att det blev en hjärt tavla, ramen blev målad med svart färg.



 Sen har vi varit till syster Malin på Herrhagen. Hon bor i ett hus som säkert är 100 år gammalt med en mysig innergård.
 Där har vi både fikat och käkat korv med bröd.
Hela 3 timmar blev vi kvar idag. Det var så skönt att bara sitta utomhus och njuta av sommarvärmen! När man bor i hyreshus av den här karaktären får jag känslan av att bo i kollektiv. När vädret är fint kommer alla ut och ska vara i trädgården. Några är redan överförfriskade när de kommer ut, några har barn som är trötta ch illvrålar, några ska grilla, och just idag satt faktiskt en tjej i linne och minimala trosor och gjorde full fotvård med fil och hella faderullan mitt bland alla andra.
Julia och jag tittade fashinerat på, och vi kan förstå varför syrran tycker det är skönt att komma upp till Sunne ibland på sommaren och chilla på vår lugna baksida:)



Syrran är våran oas just nu, det är dit vi åker och tankar energi både jag och Julia, de dagar vi inte är hemma förståss.
Nu är vi tillbaks på sjukan igen och Julia får dagens sista mediciner, sen rattar vi upp till Sunne.
Vi ska se på mello, packa upp, och packa nya saker inför nästa vecka.

Så nästa gång jag skriver är det från Götllabörg!

Trevlig pingst på er!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni haft en skön kväll i Sunne! Skickar med er styrkekramar till GBG <3 / Anna

    SvaraRadera
  2. Det är skönt när man har bekanta lite varstans som man kan besöka. Hppas att Göteborgsbesöket är snabbt avklarat & ni kan styra kosan mot Sunne igen. Jag hejar på er! Kram

    SvaraRadera