tisdag 8 maj 2012

Kl 19,15

Nu har vi tagit ett ordentligt snack med läkaren och fått svar på de flesta av våra frågor, och än är vi är inte portade från sjukhuset...
Närå, skämt åsido. Vi var trötta och upprörda imorse, samtidigt som läkarna har högt tryck på sig och många patienter. Det ursäktar inte det som hänt med Julia, men de var tacksamma för att vi sa ifrån och tyckte inte på något sätt att vi var ute och cyklade med våra frågor & funderingar.

Dagens röntgen visade på lite, lite vätska i lungan, som har kapslat in sig...fråga mig inte varför...men om morgondagens röntgen visar på samma sak så kommer vi att få åka härifrån.Om det är mer vätska så blir vi kvar. Så inatt ska jag göra konstgjord andning på Julia - fast tvärtom, så att det är torrt och fint i hela kroppen imorgon.

Nu i eftermiddag så rullade vi bort till Donald huset, och här har Julia petat i sig lite mat. Och sovit. Och snarkat. Här slappnar hon verkligen av och det märks väl att hon trivs. När hon varit här i 4 timmar så var det dax att rulla tillbaks för lite kvällsmediciner. Och då passade vi på att dra en rövare och fråga om hon får sova hos oss. Och det fick hon. Lycka!
Ja, det är väl vad som hänt idag här i Göteborg.

Jag vill också passa på och tacka våra fina vänner därehemma som fixar och donar åt oss, och mamma som passar Pixi. Ni är guld värda!

Kram på er allihop!

7 kommentarer:

  1. Åååhhh vad vi håller både tummar och tår för att det är torrt och fint i lungan så att ni får åka till Kd!!!!!! Då är ni ju nästan hemma!! Kramar från grannarna på 12/ AnnaCarin

    SvaraRadera
  2. Hej på er!
    Skönt att ni fått svar på en del frågor.Vi skickar en lyckospark från Lola och alla på ridskolan och hoppas att det går bra för Julia imorgon.Här rullar vardagen på som vanligt men mitt i alltihop stannar vi ofta upp och tänker på Julia.När vi gjorde kvällsmat förut sa Ebba.När Julia blir frisk ska jag laga en jättegod omelett till henne.När jag frågar om Julia gillar det svarar Ebba,det vet jag inte men du säger ju att det är jätte nyttigt.Alla önskar vi att vi kunde hjälpa Julia på något sätt.Vi ser fram emot den dagen det hjälper med en omelett.
    Kramar från fabriksgatan

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att det inte blir mera vätska nu så ni får komma till Värmland snart. Ni är stora i mina ögon, riktiga kämpar allihopa Stor Kram på er hela familjen <3 / Gardsten

    SvaraRadera
  4. Sov riktigt gott i natt!!! Kramar!

    SvaraRadera
  5. Vi håller tummar å tår att ni får åka till Karlstad!!!
    Hälsa Julia
    Kramar från familjen Lawner

    SvaraRadera
  6. Jag önskar att ni får sova gott inatt, och att ni snart är hemma igen . Många och stora kramizar från Gunilla och Rune

    SvaraRadera
  7. Håller tummar och tår för att det är torrt och fint i lungan så ni får komma hemöver, nu måste det väl gå vägen! Hoppas ni har sovit gott i natt i huset allihopa. Många kramar och ge Julia en extra stor kram från oss idag.

    SvaraRadera