onsdag 30 maj 2012

Kl 11,30

Inatt har vi haft en riktigt bra natt jag och Julia:)
Inget ont alls, bara några toalettbesök.
Idag har hon varit på lungröntgen, för att se att det inte är någon vätska som fyller på sig. Peter och jag har bett till högre makter att det ska vara fina bilder, så vi får åka hem imorgon.

Igår kom Julias favoritsköterska in till henne, fast hon inte hade Julia. Hon hade varit på semester och köpt med en fin sak som hon tänkt skicka till CSK, men eftersom vi kom hit så gav hon det själv istället...
Hon hade skrivit ett fint brev, där det stog att hon blivit så lessen när vi åkte hem förra gången och hon inte varit här och kunnat säga hejdå.
Hon skrev också att man egentligen inte får köpa saker till patienter, så det här skulle vara deras hemlis. Och jag litar på att alla som läser det här håller tyst.


Hon hade köpt ett fint halsband till Julia med önske stoft som låg i en liten flaska. När Julia förstog vad det var så tog hon flaskan i sin hand och blundade länge, och önskade....
Hjärtskärande, och bara jag tänker på det så blir jag rörd.

Just nu får Julia taktil massage. Jag sitter och skriver sakta, sakta så inte tangenterna ska höras. Hon njuter verkligen och slappnar av och blundar.

Vi sitter som på nålar nu jag och Peter, och väntar på ronden och svaren från röntgen.

Håll tummarna för oss nu är ni snälla!

10 kommentarer:

  1. Självklart håller jag tummarna för er !!!!! Kramar i massor !!!!
    /Titti

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna jätte hårt.
    Kram till er alla. Kia

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna varje dag och ber till Gud föR Julia att hon ska bli frisk.vilken gullig sköterska som gav henne en sån fin present.Hoppas nu att röntgen är bra och att ni får komma hem imorgon till Värmland igen.Många kramar till er alla.Träffa Viktor i morse han va så fin och skulle cykla till skolan,vilka härliga barn ni har.Ge Julia en jättestor kram från mig och Pixi.Om Julia vill ha taktil massage kan jag ge henne det.

    SvaraRadera
  4. Vi håller alla tummar och även tårna. Massor av kramar till er allihop, Hasse o Lena

    SvaraRadera
  5. Alla tummar hållna och allt annat som går att hålla i för julia<3och er kramar Ewa

    SvaraRadera
  6. Rörd till tårar... Så härligt med människor som verkligen bryr sig om.. Fortsätt kämpa på nu Julia och så hoppas vi på positiva resultat så ni får komma hem till Värmland och Sunne igen. Håller tummar & tår och tänker på er! KRAM till Er!! Hälsningar Ida m familj

    SvaraRadera
  7. Ja Julia alla tankar är hos dig.
    KRAMAR
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  8. Självklart håller jag tummarna, varje dag. Kramar!!

    SvaraRadera
  9. Oj va fint.... Tänk vilka underbara människor det finns som tänker och vågar bege sig utanför ramarna! Vi blåser massor av önskestoft till er och håller tummarna för hemfärd i morgon! Kram från Sjögatan<3

    SvaraRadera
  10. Krya på dej jag saknar dej klassen hoppas du snart kommer till baka till klassen de är från din,klasskompis emma

    SvaraRadera