lördag 16 juni 2012

Kl 9,05

Gomorron,

Här har vi sovit gott inatt jag och Victor. Han har fått en ovana att sova inne hos oss på nätterna när bara den ena av mig och Peter är hemma. Gissar att det hänger kvar sen tiden i GBG...Men lite mysigt är det också måste jag erkänna, att höra honom ligga och snarka tryggt och säkert, iallafall för mig som är lite mörkrädd.
Han har ju blivit stora karlen den här våren och växt något enormt, så nu är han inget barn längre, utan mer en yngling/tonåring på väg in i vuxenvärlden.
Just nu ligger jhan och sover ut, på sin första sommarlovs dag. Jag ska göra allt jag kan för att han ska få ett så bra sommarlov som möjligt trots omständigheterna...

Har precis fått morgonrapporten från Peter som sovit hos Julia i Karlstad, och natten hade varit lite orolig... Hon hade haft ont i benen som är väldigt vätskefyllda just nu. Annars var allt bra med henne. Hon längtade lite efter mig bara:)


Idagska vi fira en nybakad student. Det är min kusin David som tagit studenten från Tingvalla. Han är en riktig festprisse, så jag är nyfiken på att höra lite om hans äventyr, om han nu vill berätta för "tant" Maria...:)
Han ska firas hemma hos moster Anna Karin, och jag hoppas de får lite bättre väder i eftermiddag när bjudningen är, för just nu så ösregnar det verkligen!Allt blir ju lättare om man kan vara utomhus.

See you later!

3 kommentarer:

  1. Godmorron Maria.Jag läser din blogg varje dag ja flera gånger om dagen å tycker du ä så jätteduktig på att skriva å förmedla dina.era.känslor både i upp å nergång.Julias födelsedag såg ut att va jättemysig .bästa var lyftkranen..å pixibuset..Gratta Julia så mycket i efterhand men hon vet nog inte då väl vem vi är men läser å tänker på er alltid.Ha det nu så bra.många kramar från Monika å Gunde

    SvaraRadera
  2. Tänkte på Julia och er hela dagen, ja även varje gång inatt när
    jag vakna. Roligt att födelsedagskalaset blev fint och överraskningen med Pixi. Fina bilder Maria som du tagit.
    Ja Maria det är så skönt att vi får följa er.Tankarna är hos er. Victor har verkligen vuxit sedan vi såg honom.
    MÅNGA KRAMAR TILL JULIA OCH ER ALLA.

    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  3. Vi tänker på er och läser bloggen varje dag här i Backa. Berättar för Mumlan och Justin när vi träffar dem i stallet. På något konstigt sätt verkar det som om de förstår och skickar sina varmaste hälsningar.

    Mumlan extraknäcker för tillfället som gräsklippare. Hon blir först lite sur om det inte är extra fina maskrosor man binder henne vid, men efter ett tag tar instinkten över och då slinker även smörblommorna ner.

    SvaraRadera