onsdag 20 juni 2012

Kl 14.30 Hemma i Sunne igen


Vi slogs med näbbar & klor för Julias behandling, och på något sätt vann vi, för läkarna gav med sig. Inte för en hel behandling, men för att ge för att lindra så mycket som hennes kropp väntades tåla.
Igår kväll märkte både jag och Peter att något var på tok. Hon var nästintill okontaktbar.
Så inatt har vi vakat, pratat med henne, gråtit tillsammans och smekt hennes händer, armar och ben. Talat om hur mycket vi älskar henne, och hur duktig hon varit.
Klockan 5,50 var det över. Hon tog sina sista andetag när jag och Peter hade våra händer på hennes hjärta. Allt var lugnt och stillsamt.

Saknaden är enorm. Så stor att jag inte hittat rätt ord för den än...
Nu är vi hemma i Sunne. Vi slickar våra stora djupa sår och behöver tid att skrapa ihop oss själva till människor som ska bli en familj på bara 3.
Vi behöver lugn och ro, och ber om att få vara ifred ett tag.

Älskade Julia- vi saknar dig så!

Bloggen tar nu en lång paus.

77 kommentarer:

  1. Har följt din blogg en längre tid nu, men inte kommenterat förut. Men nu är jag tvungen, fast jag inte vet vad man skriver vid ett sånt här tillfälle. Bara att det är ofattbart, fruktansvärt och så förbannat orättvist. Stor kram till er.

    SvaraRadera
  2. Är så ledsen... Stor kram och tänker på er<3

    SvaraRadera
  3. Hej Maria & Peter , Victor ...
    Har följt er/ din blogg en längre tid nu, men inte kommenterat förut... Nu är jag tvungen, fast jag vet inte vad man skriver/ säger vid ett sånt här tillfälle. Bara att det är ofattbart, fruktansvärt och så förbannat orättvist!!!!!!
    Sänder er mina varma tankar och styrkekramar till er ♥
    Carmen

    SvaraRadera
  4. <3 /familjen Jäfverström

    SvaraRadera
  5. Vi tänker på er. Vi tänker på Julia.

    Kramar från
    Cathrine & Stefan, Emil & Johanna

    SvaraRadera
  6. Vi tänker på er!! Kramar fån grannarna på 12

    SvaraRadera
  7. STOR KRAM <3 Tänker på er! Ida Lars Martin Albin

    SvaraRadera
  8. Har inte skrivit förrut men följt eran resa och känt eran sorg och däremellan erat hopp som man hoppades skulle ha fått vunnit. Man kan aldrig förstå hur svårt det är att stå och se på när den man älskar så mkt lider och har ont och själv är maktlös...jag vet inte, men jag vet hur ont det gör när ens barn inte finns med (rent fysiskt) oss längre. Jag säger bara att stötta varandra och ta en dag itaget och ta emot all kärlek och värme som era kamrater och nära ger till er,man behöver det, men också ensamhet för att reflektera och sörja ifred. Jag och Ante skickar våra varmaste hälsningar med styrka och kärlek >3 ! / Wiveca

    SvaraRadera
  9. Hatar livets stora orättvisa.. Tänker på er och er fina Julia som nu är en solstråle i himlen, er alldeles egna ängel. Kramar om <3

    SvaraRadera
  10. Vi beklagar från djupet av våra hjärtan... Varmaste kramar till er! Stefan, Jennie, Emil och Alva

    SvaraRadera
  11. All kärlek till er <3 Lider o gråter med er. Ta hand om er

    SvaraRadera
  12. Kan inte fatta att det är sant <3 Finaste Julia <3
    Trodde verkligen att det skulle gå väl <3
    Beklagar verkligen <3 Gardsten

    SvaraRadera
  13. Även jag har följt din blogg och våndats med er i er ofattbart svåra situation. Vet hur det känns att förlora ett älskat barn och jag lider verkligen med er. . Kram , ta hand om varann och vet att det är många som känner med er.

    SvaraRadera
  14. Sänder mina finaste tankar till er alla <3

    SvaraRadera
  15. Stor kram till er<3 Det finns inga ord......<3 /Kristina

    SvaraRadera
  16. Vi tänker på er.Monika o Gunde m familj

    SvaraRadera
  17. Skickar många varma tankar och kramar till er.
    Jag är en tjej som inte känner er men tidigare har bott i Sunne. Jag har följt er blogg under hela er kamp mot Julias sjukdom, och oändligt många tårar har trillat.Finns inga ord..Allt känns så orättvist. Ta om varandra /Kristina

    SvaraRadera
  18. "Minnen som rör vid vårt hjärta går aldrig förlorade, någonstans inom oss är vi alltid tillsammans."

    Tänder ett ljus för Julia ikväll. Tänker på er! Kram kusin Siri

    SvaraRadera
  19. Så ofattbart orättvist. Så svårt att greppa och ta in.
    Nyss hemkomna från en fin minnesstund för Julia med klassen på skolan.

    Vi känner enormt med er.
    Emanuel, Carita, Ivar, Elis, Agnes Höök

    SvaraRadera
  20. Tänker på er! Varma & Stora kramar! Urban Olsson

    SvaraRadera
  21. Så otroligt orättvist... Vi beklagar från djupet av våra hjärtan <3 Varma hälsningar fam Swenså

    SvaraRadera
  22. Vi tänker på er....
    Beklagar av hela våra hjärtan.
    //Melvin, Rasmus, Susann & Pär

    SvaraRadera
  23. ...vi tänker på er!!
    Varmaste kramar <3

    Jocke Helena Moa och Daniel

    SvaraRadera
  24. Så orättvist, lider med Er.
    /Annalena

    SvaraRadera
  25. Tänker på er, kramar från Susanne och Jan-Olof m. familj

    SvaraRadera
  26. Ni finns i våra tankar, livet är rätt orättvis.

    /En familj från Sunne

    SvaraRadera
  27. Det är helt ofattbart. Julia, som jag har känt sen jag var 6 år, är borta...
    En liten tröst är att jag vet att hon är på ett bättre ställe.
    Julia, om du läser detta så vet du att jag saknar dig. Vi hade ju inte direkt någon relation till varann, men det känns ändå tomt...
    Så, tack så mycket för att jag har fått vara din klasskompis.

    /Emanuel

    SvaraRadera
  28. Orden räcker inte till och sorgen kommer alltid finnas kvar.
    Tänker på er alla hela tiden.
    Ofattbart.
    Ta hand om er så gott det går.
    Kram Emma, Marcus & Stella.

    SvaraRadera
  29. Mitt djupaste, djupaste deltagande i er sorg och smärta. Det är så ofattbart, orättvist och hemskt. Jag gråter med er och sänder styrkekramar i massor.

    SvaraRadera
  30. Täker på er! Sänder en stor kram till er alla i familjen.

    SvaraRadera
  31. Så fruktansvärt och ofattbart. Det finns inte ord...

    SvaraRadera
  32. <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera
  33. Sunne svämmar över, inte av regnvatten denna gång, utan av tårar, vi är så många som tänker på er, känner med er, lider med er. Det finns egentligen inga ord...
    Tack för att du låtit oss följa er svåra kamp via denna blogg, man förstår nu att man ska ta till vara på tiden lite bättre, och vara tacksam. Ni har verkligen kämpat stenhårt, och jag tror att Julia fick den bästa vård som man mänskligt sett kan begära. Jag är övertygad om att hon alltid kommer att finnas hos er ändå på sitt vis. Ta hand om varandra.
    Stora styrkekramar från en familj i Sunne. PS. det blev ett extra bidrag i bössan idag på Mac Donalds, och det kommer det att bli i fortsättningen också.

    SvaraRadera
  34. Tänker på Er.
    Susanne Duvdal

    SvaraRadera
  35. Jag och många med mig kommer aldrig kunna förstå hur det är att förlora det käresta man har. Det jag kan lära mig är att vara mer tacksam för det jag har. Livet är så himla orättvist. Vet inte hur många gånger jag läst din blogg de senaste dagarna. Allt är helt ofattbart.Det som har hänt er borde aldrig få hända. Mitt hjärta gråter för er. Jag och mina små grabbar ska tända ett ljus för Julia och er. Vi tänker på er. Kramar Anna.

    SvaraRadera
  36. Så ofattbart. Sörjer med er och saknar goa, fina Julia. Varma kramar Magda, Albin, Peter och Cissi

    SvaraRadera
  37. Vårt djupaste deltagande i er ofattbara sorg. Vi tänker på er.... Varma kramar Linda, Johan, Kevin, Julia, Noel o Milton

    SvaraRadera
  38. Hej Maria, Peter o Viktor.
    Vi beklagar verkligen det fruktansvärda, det finns inga ord som räcker till.....
    Vi tänker på Er så!
    Kramar Perra, Mia o Leah

    SvaraRadera
  39. Tänker på er....
    Kramar från Heléne, Matte, Philip och Mathilda

    SvaraRadera
  40. Jag kan inte med ord beskriva hur ledsen jag är för er skull. Utan att ens känna er fäller jag tårar för er lilla Julia. Önskar er all styrka framöver, ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  41. Vi tänker på er..Kramar från familjen Kahlbäck

    SvaraRadera
  42. Beklagar er ofattbart stora förlust <3
    De varmaste kramarna till er <3

    Pia & Henrik

    SvaraRadera
  43. Kramar till er.

    SvaraRadera
  44. Jag beklagar från djupet av mitt hjärta!
    Kan inte ens föreställa mig er stora sorg.
    Stora kramar
    Tina Jordskogen

    SvaraRadera
  45. Skickar tusen miljoner kramar till er . Tänker på er .Sköt om er. Inger Krister Ulrika Andreas

    SvaraRadera
  46. Vårt varmaste deltagande i er ofattbara sorg. Ni och Julia kommer för alltid att framstå som stora hjältar. Ta hand om varandra. Tankarna finns hos er...

    SvaraRadera
  47. Finner inte ord för vad man ska skriva.
    Jag har gråtit floder idag, förstår inte att lilla, underbart snälla och fina Julia är borta, kan inte ens föreställa mig hur det är för dig, Peter och Victor.
    Jag hoppas iallafall att Julia har det bra där hon är nu och jag kan inte tänka mig att det finns någon finare ängel där än hon.
    Stor kram från mig.♥♥
    /Wilma (som gick i Victor's paralell klass på Skgb)

    SvaraRadera
  48. Helt ofattbart....vi är otroligt ledsna för att ni har mist er goa Julia. Många kramar från familjen Haglund

    SvaraRadera
  49. Maria, jag har dagligen följt din blogg de senaste månaderna och känner just nu en enorm tomhet. Ni har varit och är så tappra. Du har under tiden du bloggat om Julia uttryckt dig så respektfullt och varmt om henne och hela familjens relation. Det finns så mycket värme i er familj. Ni tycker verkligen om varandra och tack vare det kommer vi att klara er igenom er sorg. Din och min familj såg tills idag exakt likadana ut. Precis som Victor sportar min son och är i samma ålder som Victor. Precis som Julia älskar min dotter hästar mest i världen, som Julia. Min son diskuterar de senaste sportresultaten med min man och min dotter gillar att pyssla med mig.För mig är det oerhört svårt att förstå varför den likheten inte kunde bestå? Jag är så enormt ledsen för er i den situation som ni berfinner er i just nu. Tack Maria för att du har delat med dig av dina tankar och familjens situation denna tiden. Jag förstår nu hur värdefullt mitt¨vanliga liv¨ är och har fått en helt ny inställning.// Christina

    SvaraRadera
  50. Goa,fina älskade Julia kommer alltid finnas i våra hjärtan och minnen.
    Vi tänker på er i denna svåra stund.
    Hasse tackar för han fick komma en stund på besök, det kändes bra för honom att få krama er och känna er närhet. Ni fantastiska människor.

    Tröstekramar från oss Lena och Hasse

    SvaraRadera
  51. Livet är orättvist, vi har följt eran kamp som ni haft tillsammans med Julia, ta hand om varann.
    Kramar från Lena o Betil

    SvaraRadera
  52. Finner inga ord, hur jag än försöker... Deltar med sorg & smärta i er förlust av denna tappra modiga tjej. Varma Kramar // Sandra m fam

    SvaraRadera
  53. det känns helt overkligt, lilla, försiktiga, snälla julia.
    kram till er alla, ni har många som sörjer med er även om längtan omöjigt kan bli lika stor som eran så är den otoligt enorm.<3
    KRAM/ Nära elev på skäggeberg

    SvaraRadera
  54. Tänker på er......
    Varma kramar från Henrik, Camilla ,Wilma,Adam och Maja

    SvaraRadera
  55. Man vet ju inte vad man skall eller inte skall säga i en sådan här situation.
    Men vi känner att vi gärna vill träffa er så ni kan väl säga till när ni är redo och orkar.
    Minnesstunden för Julia på skolan idag var väldigt fin och djupt påverkande. /Vi i Backa.

    SvaraRadera
  56. Det är helt ofattbart...Jag har kännt Julia sen vi var 4 år, och nu är goa, snälla Julia borta.. Men hon kommer alltid finnas i våra hjärtan<3<3 Sorgen är så enorm så det inte går att beskriva<3 Vi har haft många roliga och fina stunder tillsammans<3 Och jag kan inte komma på en enda gång vi inte haft en rolig stund tillsammans<3<3<3<3 vi är så tacksamma över att vi fick komma dom gånger vi kom till sjukhuset och hälsa på Julia<3<3<3<3<3 Vi kommer sakna Julia så sjuktmycket allihop<3 livet är så oratvist=( Vi tänker på er<3<3<3<3

    Många tröst kramar till er från Emmie,Adam,Nisse och brita<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  57. Britt Salomonsson21 juni, 2012

    Önskar att allas våra varma tankar på något sätt kan hjälpa till att bära er igenom den närmaste tiden. Längre fram kommer ni att bäras enbart av era vackra minnen av livet med Julia och en förvissning av att ni alla tre har gjort allt ni kunnat för henne. Hennes liv blev kort men troligen inte mindre innehållsrikt för det. Ta hand om er och vet att vi alla tänker på er.

    SvaraRadera
  58. Mitt varmaste deltagande i er stora sorg. En extra kram till storebror Victor.

    Kramar
    Veronica (Victors mellanstadielärare)

    SvaraRadera
  59. Tänker på er.......Varma kramar till er från Maria, Lars, Victor & Martin

    SvaraRadera
  60. Vårt varmaste deltagande, tänker på er....
    Kramar
    Markus, Anna-Karin, Larsa

    SvaraRadera
  61. Vi tänker på er <3 varma kramar från Fam. Thåg

    SvaraRadera
  62. Julia ,goa fina Julia. Kan inte fatta att du är borta, hemskt svårt att tro på. Jag satt i bussen på väg till Liseberg när jag fick veta. Det var min systers kompis som fick ett sms av hennes kompis. Jag fick se smset och sa nu juger hon. Jag gick in på bloggen och fick veta att det värkligen var sant. Jag tappade hakan. Jag trode att jag skulle svima. Jag bor i sunne, jag red tsm med Julia i ett år. Träfade dig Maria du och Julia är värkligen lik a. Lika goa, glada, snälla, tållmodiga ja allt snällt som går att vata. :)<3<3. Många kramat Ebba på prästbol!<3puss

    SvaraRadera
  63. Tänker på er...Kram Patrik Katrine Oscar o Matilda

    SvaraRadera
  64. Vi delar sorgen och smärtan av fina Julia. Tankarna går till er hela tiden.Många kramar från oss på Nola Daln <3 <3 <3

    SvaraRadera
  65. ofattbart, svårt, tungt, finns inga ord. Tänker på er. Linda J med familj.

    SvaraRadera
  66. Vi har svårt att sätta ord på vad vi känner, livet känna så orättvist ibland. Vi vill ändå att ni ska veta att vi tänker på er och verkligen beklagar det som har hänt. Många styrkekramar från Clara och Tilda med familj

    SvaraRadera
  67. Lilla Julia <3 Livet är orättvist. Jag hade Julia på min praktik i 11 veckor förra våren. Julia var alltid glad. Hon brydde sig alltid om alla. Jag tänker på er och skickar massa styrkekramar <3 / Sara Johansson

    SvaraRadera
  68. Jag beklagar sorgen, tänker på er!!

    //Ann-Marie

    SvaraRadera
  69. Helena och Mattias22 juni, 2012

    ♥ finaste ängeln är du Julia ♥

    SvaraRadera
  70. Familjen Pennerborn23 juni, 2012

    I denna stund är det svårt att finna ord som räcker till. Vi tänker på er och tårarna rinner. Julias smärta och kamp är över och i himlen finns nu en strålande ängel. Hur ni ska klara detta är svårt som människa att förstå, men på något sätt går det. Vi delar er sorg, familjen Pennerborn<3

    SvaraRadera
  71. Vi tänker på er. Varmaste kramar Anna, Mats, Johanna, Erik.

    SvaraRadera
  72. Tänker på er hela tiden vännen......
    Skänker en slant till er fond för att hedra Julias minne <3 Massa kramar från familjen Grönlund/Lindström i Grums

    SvaraRadera
  73. Tänker på er. Kram Fam. Jönsson

    SvaraRadera
  74. Julia det kommer kännas så tomt i klassen...

    SvaraRadera