söndag 10 juni 2012

Kl 21,40

Ja, nu har det blivit kväll och dagen har flutit på utan några större överraskningar. Det enda jag saknade var solen. Min bleka nos skulle behöva nån timma i solen.

Idag har vi haft besök igen nästan hela dagen. Helena och Maria tittade in på fm för att säga hejdå innan de åkte vidare hem till Stlm igen, min kusin Linn har tittat förbi, och sen kom Lena och stannade en stund. Lena blev alldeles fast i ett spel på mobilen som både hon, Victor och Julia var HELT uppslukade av:) Julia har suttit med nya mobilen i handen mest hela dagen , och det är så kul att se henne riktigt engagerad i något. Vi har frågat flera gånger om hon inte vill vila en stund, men nej, det vill hon inte! Jag fick henne att somna 1 timma på em, men det var nästan med tvång. Och när hon väl läger sig så märks det att hon är trött för hon somnar direkt.
Victor har spelat fotboll några timmar nu på kvällen med kompisar, och jag och Peter har mest varit hemma hela dagen och slappat, sett på TV, och umgåtts med de som hälsat på. Lugnt och skönt.

Nu på kvällen åkte jag hem till mamma en stund för jag blev alldeles Pixi sjuk. Var bara tvungen att få gosa med henne en liten stund. Och så är det alltid skönt att få en mamma kram också:)
Mamma är alltid mamma även om man är vuxen.

Imorgon åker Peter och Julia ner till Karlstad för att kolla läget. Ta lite prover alltså. Om de visar att allt är under kontroll så hoppas vi att de får komma hem igen framåt kvällen. Nu när hela familjen har fått smak på att vara hemma tillsammans känns det bittert att vara ifrån varandra igen...

Nu ska vi strax ta kvällen, och Peters arm muskler ska få bekänna färg än en gång.

Gonatt på er!

5 kommentarer:

  1. Hej på er.vi ä flera som saknar solen bara regn hela tiden å fotboll på tv:n så nu blir dä inte mycket tvtittande heller...Hoppas att resan till csk går bra så att ni får vara hemma tillsammans igen.ny telefon är väl kul.jag spelar oxå men inget avancerat,men tiden går fort.nej nu kallar john blund så jag orkar ut med reklamen å posten imorgon igen.ha det så bra.monika å gunde hälsar oxå

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går jätte bra imöra! Håller tummarna!! Kram Emma & Stella i magen.

    SvaraRadera
  3. Härligt ni fått vara hemma tillsammans i helgen hela familjen.Va så skönt att ha dig hemma ikväll och Pixi blev så glad du kom.När vi tog kvälls kissen sprang hon där eran bil stått och titta efter dig och skällde lite,annars har hon legat hos Kenneth och myst i en pläd,hon är för snäll och go Pixi.Vad kul att Julia varit så pigg idag och grejat med nya mobilen.den va så fin.Sov nu gott och ha en bra natt.LOVE YOU

    SvaraRadera
  4. Skönt at ni haft det gott och nu tänker vi på Julia så alla
    prover är OK, så Peter och Julia är i Sunne snart igen.
    Kramar från Ulla och Sven

    SvaraRadera
  5. hej julia hoppas du kommer på avslutning om du mår bara
    hoppas du kommer till sunne i morgon om du mår bra

    SvaraRadera