tisdag 12 juni 2012

Kl 17,15

Hej igen,

Nu är jag hos Julia på sjukan. Det blev alltså ingen utflykt och hälsa på klassen idag, tyvärr. Hon är jättetrött och har behövt massor av syrgas. Nu framåt eftermiddagen har vi skruvat ner dosen rejält, och hon syresätter sig bra ändå, hoppas nu innerligt att detta bara var en tillfällig svacka.
Själv tror jag det är förra veckans behandling som slagit till med full kraft, och gör henne nockad i hela kroppen.

Så, nu sitter jag här och försöker slå mjukt på tangenterna så hon inte ska vakna...och här kommer jag att sitta tills imorgon em då Peter kommer ner igen.
Hoppas hon piggar på sig snart så jag har nån att prata med.
Syrran kommer hem från semestern idag, och har jag tur kanske hon tittar förbi:)

Hej så länge.

6 kommentarer:

  1. Å Maria vad jag lider med dig,det är så orättvist.Fårstår din smärta för allt som Julia får uthärda.
    Vi hoppas nu på bättre dagar för Julia.
    Kramar till Julia och hela familjen /Lena o Hasse

    SvaraRadera
  2. Hej Julia.
    Hoppas att du mår lite bättre nu. Det är alltid så tråkigt när du mår sämre, men det vänder nog snart.
    Tänkte iallafall berätta lite om utflykten idag. Vi hade tur med vädret när vi cyklade dit och när vi var där var det uppehåll.
    Vi har badat och ätit tårta, den var god och det var iskallt i vattnet och när vi cyklade hem hade vi väldigt otur med vädret så alla blev klassblöta, jag har aldrig varit så blöt och jag fick tömma ur skorna.
    men när jag kom hem tog jag mig en varm dusch.
    hoppas att du får en bra kväll, vi hörs på telefon.
    kram ebba

    SvaraRadera
  3. Hej Maria! Jag följer fortfarande ivrigt din blogg vaaaarje dag i hopp om att allt elände snart tar slut. Att Julia får bli frisk och att allt blir som vanligt för Er alla igen!!! Er situation har förändrat mitt eget tänk oerhört mycket ska du veta. Allt känns så nära på nåt sätt trots att vi inte känner varandra så väl. Försöker att leva lite mer här och nu, uppskatta det som är just idag och inte planera så mycket om tiden där framme, som jag inte vet ett endaste dugg om....Ett ex. Jag "sprang på" ett dragspel igår, exakt ett sånt som min dotter Martina skulle vilja ha. Ett litet rött, fint pianodragspel. Perfekt födelsedagspresent! Hon fyller 27 år i september...Och inte kunde jag väl vänta tills dess..nej..hon vill säkert spela på det NU! Så naturligtvis fick hon presenten IDAG när hon var hemma och hälsade på!!! Jag går förstås inte omkring varje dag och är rädd över att jag eller mina barn ska drabbas av sjukdom el. dyl. meeeeen....lite mer eftertänksam har jag blivit, eller snarare tacksam! Kämpa vidare Maria!! Allt kommer att bli bra igen ska du se! En styrkekram kommer här!...Pass på! Kraaaaaaaaaaaam :)
    Susanne Duvdal

    SvaraRadera
  4. Stackars Julia!

    SvaraRadera
  5. Ja, vi trodde att Julia och Peter kom till Sunne och utfkykten
    blev av men vädret har ju inte varit det bästa så vi får tro att
    det var bäst så även om vi ÖNSKADE ATT JULIA SKULLE FÅTT VARA MED. Ja Julia du skall veta att vi önskar dig/er ALLT GOTT.
    Ha nu en GOD NATT och att ni kommer hem till Sunne i morgon
    KRAAAAMAR från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  6. Styrke tankar och styrkekramar i massor. Det kommer bli bra!! Ni finns i mina/våra tankar. Linnéa hälsar krya på dig till Julia..

    SvaraRadera