onsdag 27 juni 2012

Kl 21,30

Sitte just nu i växthuset med datorn i knät. Lyssnar på fotboll på radion, dricker ett glas vin och sörplar lite kaffe samtidigt. Njuter av den fina sommarkvällen.

Radion måste jag bara få visa:) Den var egentligen en födelsedagspresent ifrån Victor och Peter. Men när jag var lessen igår och inte riktigt kunde sluta gråta så fick jag öppna paketet sa Peter, så jag skulle bli lite glad igen. Fina Peter. Tur att du finns!





Idag har vi haft en ganska "bra" dag, en riktig fixardag. Bytt sängkläder, tvättat täcken, städat lite och Peter har putsat alla rutorna på inglasade altanen. På förmiddagen ordnade vi en massa saker på Sunne. Hämtade ut kort på Fernlöfs, gjorde ärenden på banken och handlade mat. Det känns fortfarande jobbigt att vara "ute" för mig, men när vi gör det tillsammans känns det tryggare.
När man bor i en så liten stad som vi gör så känns det som ALLA vet, på gott och ont. De som känner mig vet vem jag är och att jag är lessen just nu. De som inte känner mig ser bara den där personen som just förlorat ett barn. Stackars människa, bäst vi vänder bort ansiktet...ni förstår säkert vad jag menar.
I morgon ska jag hälsa på mitt jobb. Ska bli skönt att träffa alla.
Och så ska jag se min vän Madde rida/hoppa på Akka stadion.
Sunne Ryttarförening ringde oss idag och frågade om de fick ha en tyst minut för Julia, och även säga några ord om henne i högtalarna. Fint initiativ. De ska även försöka samla in pengar till Barncancerfonden i en bössa. Jag ska ta med en stor peng och lägga i.

Det var allt för idag, men först vill jag tacka för alla fina blommor som en del av er skickat hem till oss. Och för brev och kort med fina ord.
Tack för att ni finns!

Nu ska jag slå ihop datorn och bara sitta en stund och vara.

Kram

9 kommentarer:

  1. Skickar styrkekramar från mig och Leo ikväll. <3

    SvaraRadera
  2. Kram Maria! Hoppas du har en skön stund i ert underbara växthus.
    Ni är fantastiska hela familjen.

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk söt liten radio, den är verkligen "du"! :-)
    Vad fin han är Peter, det är tur att ni har varandra, fina ni!
    Jag ska också ta med en stor peng och lägga i den bössan...
    Ses imorgon, kraaaaam

    SvaraRadera
  4. Har läst berättelsen på förra inlägget flera flera gånger.. Tycker den är fantastisk. En härlig tanke att allt är till låns och att vi alla kommer bli en del av evigheten så småningom. Ni är otroligt beundrandsvärda att dela med er. På nått sätt lär ni oss andra som står utanför att ta till vara på här och nu.
    Stor kram från Lotta, Emil, Ebba och Elis<3
    Ps: SKITSNYGG radio!!Ds

    SvaraRadera
  5. Britt-Inger27 juni, 2012

    Har just läst allt som hänt er & Julia, Styrkekramar till er. <3
    Ta hand om varann.

    SvaraRadera
  6. Jag läser Maria och beundrar dig.. Jag har inga ord och får då svårt att skriva.. Ofattbart , klasskortet med alla fina stjärnor ligger på mitt skrivbord. Jag tittar på det och förstår att den ena stjärnan inte kommer att vara med till hösten... Det gör ont. Minnen... Många roliga småsaker som gör att jag älskar mitt jobb...men så kommer det oerhört tragiska in. Det är orättvist. Gamla som väntar på att träffa nära i det blå... Och vill somna in. Det ville min farfar i tre år och när pappa dog ville han inte leva längre. Julia den unga friska pigga, duktiga, tjejen som hade så mycket kvar i livet. DET är orättvist.
    Hoppas din fina radio strömmar av fin musik där ute i växthuset, ta hand om er och tänker på er varje dag./ Linda J m fam

    SvaraRadera
  7. En GRATTIS-hälsning till fina Maria på födelsedagen ! Riktigt juste radio du fick. Ta hand om varandra, ni är alltid i våra tankar. Hasse och Lena

    SvaraRadera
  8. Ett jättestort GRATTIS till världens finaste syster! Kram Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis på din födelsedag Maria. Det såg skönt ut att sitta ute vid Köpmangården förut, hoppas ni åt något gott. Fin radio du fick! Ta hand om er, vi tänker på Er...mycket <3 Kramar från Ida m familj

    SvaraRadera