torsdag 7 juni 2012

Kl 21.00

Säg den lycka som varar för evigt...

Åkte till CSK i morse för att få hjälp med en slang som krånglade för Julia. Något som skulle ta högst nån timma att fixa...nu är kl 9 på kvällen och vi är fortfarande kvar... sitter och väntar på op tid, och det har varit en jobbig dag för Julia. Jag vill inte berätta allt i detalj, men kan nämna ordet kateter och dåligt flöde så får ni gissa vad det handlar om... Väskorna står kvar hemma, och vi har absolut inget med oss vilket ger mig lite ångest...
Det är inget stort ingrepp som ska göras, men det fordrar ändå narkos.
Vi känner oss väldigt snuvade på vår långpermis, men imorgon tar vi nya tag och då måste det bli en bättre dag!
Hemsjukvården från Sunne Kommun besökte oss igårkväll och även imorse, och mötet med dem kändes väldigt positivt. Hoppas vi snart får användning för dem igen:)

Nu hoppas jag att det snart är dax för oss att rulla ner. Både mina och Julias krafter är slut för idag och jag har grinat floder för att allt är så jävligt. En ynka liten dag fick vi vara glada innan det blev ett bakslag...
Jag hatar den här sjukdomen och undrar bara varför den drabbar ett oskyldigt barn?
Julia sa idag att hon längtar efter och vill ha ett normalt liv igen. Kunna gå & springa. Klä sig själv. Bada och rida...

11 kommentarer:

  1. Ååå... NEJ!!! Dumma dumma sjukdom!!! Kämpa på Julia och Maria det är klart att du är ledsen och uppgiven... Inget man som förälder kan göra för sina bästa hjärtan.. Fortsätt hålla modet och kämpaglöden uppe så fixar ni detta! Tänker på er i massor och hoppas SÅ innerligt att Julia ska bli frisk och kunna rida, springa och vara med sina kompisar precis som vanligt. STYRKEKRAMAR från Ida med famij

    SvaraRadera
  2. Styrkekramar i massor!!!

    SvaraRadera
  3. Vad ska man säga? Ni är otroliga kämpar<3 vi hoppas sååå mycket på att ni är snart hemma igen o får åter hämta er extra krafter. Tänker på er alla veckans dagar å vet att det finns många fler som gör det samma <3. Nu håller vi åter alla tummar på klövervägen för dig JULIA
    STOR KRAMEN<3

    SvaraRadera
  4. Ja, Julia,Maria, Peter och Victor, ja ni vet alla våra tankar
    och böner det är till er.
    KRAMAR OCH TANKAR TILL ER
    Ulla oc Sven

    SvaraRadera
  5. Va tråkigt för er,ni hade verkligen gjort er förtjänta av en långpermis som ni kämpar allihop.Vi tänker på er.
    många kramar från fabriksgatan

    SvaraRadera
  6. kusin Stina07 juni, 2012

    Fy, vad orättvist! Ni finns i mina tankar och jag förstår er frustration över maktlösheten. Men imorgon är en ny dag med nya möjligheter. Varje motgång går ni ut ur starkare. Kramar och kraft

    SvaraRadera
  7. Jag hatar också denna hemska sjukdom skulle drabba mitt underbara barnbarn Julia.Hoppas nu ni kommer hem imorgon och får en bra helg.Bra att hemsjukvården kommer till er.Den största önskan jag har i livet är att Julia ska bli frisk det är det viktigaste som finns nu.Många kramar till er från mamma,Kenneth ,Pixi och Wilma

    SvaraRadera
  8. Håller med dig Maria.....Hatar sjukdomen och att den ska få drabba ett oskyldigt barn!! Vi följer bloggen och du ska ha mycket beröm att du orkar skriva om allt här. NI ÄR SÅNNA KÄMPAR!!!!! Jag gråter med dig i sorgsna inlägg och jag skrattar med dig i glada inlägg. Är dålig på att kommentera, men ni ska veta att ni finns i våra tankar och hjärtan. Många styrke-kramar till er från oss!!!
    <3 fam. Heidkamp/ Ljunggren

    SvaraRadera
  9. Hejar på er!! Hoppas ni får en fin helg fylld med mys och leenden.Kram

    SvaraRadera
  10. Här kommer det massor med styrkekramar. Hoppas att vi kan ses under helgen . KRAM Gunilla.

    SvaraRadera
  11. Hoppas du snart blir frisk saknar dej jättemycke hoppas du kommer på skolavslutning och lyssnar på oss hoppas du
    Snatt kommer till baka,till klassen och leker med Ebba

    SvaraRadera