torsdag 14 juni 2012

Kl 8,20

Gomorron på er,

Idag skriver jag ifrån ett grått och regningt Sunne. Victor har precis åkt till sista skoldagen i 7:e klass,och idag var det utflykt till Rottnerosparken som stog på schemat. Vi packade iordning en liten matsäck innan han cyklade iväg, och det var en mycket trött kille som trampade iväg. Nu längtar han efter sommarlov och långa sovmorgnar! Och att få se på fotboll till sent på kvällarna, utan att behöva gå upp tidigt.
Peter och Victor kom ner till Kd igår em och de hade köpt med sig Julias favoriter- Jordgubbar:) Vi fick en halvtimma tillsammans, sen åkte vi hemåt igen. Jag hade bokat in mig på träning på kvällen på SPA och det blev ett pass Body Balance. Snälla Lena gjorde mig sällskap. Efter passet kröp vi ner i vedeldade tunnor på baksidan av hotellet. Och vi lyxade oss lite och tog ett varsit glas vitt också, så låg vi där och njöt av den fina utsikten, innan vi cyklade hem igen.
Jag känner mig mycket obekväm med att vara ute bland folk just nu, och då är det skönt att ha en vän vid sin sida.  Jag har noll motstånd kvar. Mina nerver och känslor sitter utanpå kroppen, och går inte att gömma längre. Jag inbillar mig att det är så här det känns när man gått in i väggen...

Idag ska jag fixa några småsaker till Julia. Hon fyller år i morgon, och vi har insett att vi får fira födelsedagen i Karlstad...hon önskar sig pengar, men jag vill ändå att hon ska få öppna några små paket på morgonen. Det har alltid varit viktigt för henne. Många paket med småsaker är bättre än ett stort:) Jag har plockat fram en flagga på fot som jag alltid har på en bricka på morgonen när vi ger frukost på sängen...och imorgon tänker jag be personalen att göra iordning en bricka till Julia, så får de ge henne frukost på sängen. Jag gissar att det blir saft med mycket is till frukost eftrsom hon inte äter längre.
Elisabeth på lekterapin var in på Julias rum igår och vi planerade tillsammans hur Julia ville ha det på sitt "kalas". Hon ville ha ballonger i olika färger, så de ska vi blåsa upp idag. Och imorgon ska vi baka chokladbollar, Julias paradnummer! Hon gör världens godaste. Jag ska ta med hennes recept ner idag, så hjälps vi åt att baka dem imorgon fm.
Snälla mamma har beställt en fin tårta, och mostrar och fastrar har bakat andra kakor som vi har härhemma. Så nog ska vi få ihop till ett kalas alltid! Världens bästa tjej ska bli ordentligt firad!

Jag har inte fått morgonrapporten från Peter än, gissar att de sover ut, men jag hoppas allt är bra.

Ha en fin dag vänner!

5 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till världens bästa tjej i förskott!! Jag har två paket till henne hemma. Ett med massa småsaker i. Så jag blev glad att läsa det där. ;)
    En kram till dig också Maria. Har ni anhöriga fått hjälp? Nån att prata med eller så?
    Hoppas på en bra dag för alla!
    Kram Emma & Stella i magen.

    SvaraRadera
  2. Hej Maria !
    Vi känner inte varandra men vill skriva till dej ändå!Vår anknytning är att jag har jobbat på Posten och du är gift med en av Värmlands trevligaste "postisar" som dessutom gjort lumpen med min äldste som Peter.Tror Du känner min yngsta,Fredrik också.
    Jag vill iallafall säja att jag tycker att ni är otroligt duktiga och starka föräldrar. man har ju inget att välja på då ett barn blir sjukt men det gäller ju att orka. Viktigt att du sköter om dej själv och träffar vänner ibland.
    Är det av sjukdomen eller behandlingarna som Julia blir trött och tappar aptiten?
    Sände de varmaste välgångsönskningar till hela familjen ,främst er duktiga Julia.
    Margareta Eder i Karlstad

    SvaraRadera
  3. Hejpå er!

    Jag läste en text och tänkte på er "You don´t know how strong you are, until being strong is the only choice you have"

    /Tänker på er kramar Ellen (Ebbas storasyster)

    SvaraRadera
  4. Va så akönt och få träffa er idag Maria.Ser fram emot morgondagen och Julias 12 års dag.Ni finns alltid i våra tankar.när jag höll i Julias Önske halsband så bad jag att hon ska bli frisk igen och få komma hem till sin härliga familj.Hon är fantastisk eran tjej,va kul och se henne spela med mobilen.Ha nu en bra kväll och natt och imorgon kommer vi med presenter och annat gott.Många kramar Mamma

    SvaraRadera
  5. Stor kram till dig Maria!! Skönt att du har Lena som stöttar dig så att du får försöka samla lite energi ibland, även om det är tufft...
    Du är världens bästa Maria, du är världens finaste människa, världens bästa mamma och världens bästa fru. Jag hoppas att du förstår hur unik du är!!!!

    SvaraRadera