lördag 2 juni 2012

Kl 21.40

Heeeej,

Nu har jag hunnit vara hos Julia en natt, åkte hem till Sunne ett dygn, och nu är jag tillbaks hos Julia igen. Snabba byten, och lite med tid att hinna skriva på bloggen.
Hemma har jag hunnit se lite av en fotbolls match som Victor var med och spelade i går kväll, Sunne -Grums, jag gav upp i halvlek eftersom både jag och Pixi hackade tänder. Vart tog sommaren vägen?
Och idag så har jag städat min nya silvriga pärla. Den är sååå fin!

Men nu är jag tillbaks hos Julia igen. Ikväll har vi haft besök av Malin som levererade festis och lite snacks & godis. Tack syster! Du är en pärla. Vi längtar tills vädret är bättre så vi kan sitta i din mysiga trädgård igen!
Lite om Julia då... behöver inte syrgas längre. Hon kom snabbt upp i normala nivåer när vi kom till Karlstad, och vi kunde lägga den dumma slangen som bara var ivägen åt sidan. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Värmlands luften är bäst!

I kväll är hon trött och ligger mest och slumrar i sängen.Lördags godiset som vi köpte i kiosken förut ligger oöppnat på sängbordet. Men när man är sjuk så får man äta godis även på söndagar, så vem vet...det kanske blir cola nappar till frukost? Det är skönt att hon får sova ordentligt och jag tänker inte väcka henne för att borsta tänderna, det kan vi göra imorgon.

Sitter just nu och kollar på Kvällen är din på 4:an...kvällens program handlar om barn som har haft cancer men som gått vinnande ur sjukdomen. Jisses säger jag bara. Vilka kämpar som vunnit över den här vidriga sjukdomen!
Jag kan bara säga att igenkänningsfaktorn är 100%.
Allt från sjuksängarna, örngotten, tröttheten, sjukhusrummen, alla slangar på kroppen, föräldrarnas prat om "beskedet"...allt detta upplever vi just nu...
En mamma sa att hon saknade det där som hon alltid tjatade om förut. Disk på bänken, tvätt & kläder på golvet...och jag instämmer. Oj vad jag gärna skulle vilja plocka upp kläder efter Julia som hon slängt på golvet för att hon inte hinner för att hon ska iväg på nåt. Och jag skulle gladeligen plocka disk varje morgon för att det blivit bråttom iväg till skolan...bara hon var frisk!
Jag skulle faktiskt göra vadsomhelst, bara hon blir som vanligt igen!
Det är så frustrerande att sitta brevid och se sitt barn så här sjukt, jag tror det är det värsta man kan vara med om faktiskt.
Så alla ni som har friska barn. Svälj de där orden ni tänker säga när ni hittar odiskade tallrikar på bordet, skor överallt i hallen, eller kläder slängda där de inte borde vara... Ge istället era barn en kram och var glada för att de är friska och mår bra. Njut av dem! Det där andra kan man ta sen.

Nej, nu ska jag se slutet på programmet och sen blir det sängen. Imorgon har vi blivit lovade dagspermis och då ska vi försöka komma upp i tid för att ta tillvara på dagen.
Vädret ser inte lovande ut, så vi kommer att vara hemma och myyysa hela dagen med lillskruttan som längtar hem så mycket!

Kram på er!

10 kommentarer:

  1. Hej på er .Vi har oxå sett tv4 kvällen ä din..känner med er å tycker hon den sista stämde in på sköterskan som Julia fick present av.tur att dessa personer finns.Godnatt på er i stan å hoppas att ni får göra nåt kul imorgon.Monika å Gunde

    SvaraRadera
  2. Så mycket kloka ord från min kloka syster! Hoppas eran dag imorgon blir mysig med dagspermis. Många kramar till er.

    SvaraRadera
  3. Vi har också sett på kvällen är din.Julia kommer också dit och ska bli frisk igen.Jag skulle också göra vad som helst för att Julia ska bli bra,vad som helst.Vi tände ett ljus för henne idag i Östmarks kyrka.Hon finns ständigt i våra tankar.Hoppas hon får en bra natt och vi syns imorgon.Underbart för er att få åka hem imorgon till Peter och Viktor och Pixi.Skönt att Malin varit hos er ikväll.Många kramar mamma och Kenneth

    SvaraRadera
  4. God morgon på er, önskar att ni har sovit gott inatt.Ni kanske står i startgroparna för resan hem till Sunne? Hoppas att den blir som ni vill ha den .Ha en bra dag ,många kramar till hela familjen . Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hoppas att ni haft en bra natt och att ni snart eller redan är
    hemma i Sunne. Kramar till er alla från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  6. Håller med syster Malin om många kloka ord från dig Maria som vi alla behöver ta till oss och tänka på.
    Hoppas ni har kunnat samla lite krafter i dag genom att få vara tillsammans hemma i Sunne .
    Kramar till hela fam från Lena och Hasse.

    SvaraRadera
  7. Håller med syster Malin om att det var många kloka ord från dig Maria som vi alla behöver ta till oss och tänka på.
    Hoppas ni har fått varit tillsammans hemma i Sunne i dag och samla krafter.
    Kramar till hela fam. Lena och Hasse

    SvaraRadera
  8. Så sant... Tyvärr var jag den där maran i fredags och var vansinnig på alla strumpor, tröjor och ALL dret som låg och skräpade!! Men ska verkligen tänka mig för och inte klaga i onödan för man vet ALDRIG vad som händer och vad gör då ett par smutsiga strumpor... Nej, Carpe Diem!!! Kram på er och nu jädrar ska allt bli bra<3

    SvaraRadera
  9. Hoppas att er dag blev så där bra som ni hoppades. Jag satt igår kväll och tittade, som så många andra på "Kvällen är din". Tänkte flera gånger under tiden - undrar om Maria och Peter ser detta, och undrar hur de i så fall känner inför programmet.....JAG tyckte det var jobbigt.....Men så var det ju tillslut riktiga solskenshistorier!!! Nu är det ju så att vi alla runt omkring er håller alla tummar och tår, tror och ber att allt ska bli bra för Julia och för er. Det KOMMER BLI BRA!! Tänker massor på er. Hälsa till hjälten, att hon är så himla duktig och modig!

    SvaraRadera
  10. Julia är fantastisk <3

    Åsa G

    SvaraRadera