torsdag 14 juni 2012

Kl 21,00

Gokväll på er. Nu är jag hos Julia i Karlstad och vi har haft en riktigt "busy" eftermiddag och kväll.

Vi har tillsammans med Elisabeth på lekterapin blåst upp ballonger och hängt dem på Julias rum. Imorgon ska de flyttas ut till terassen där vi ska ha födelsedagsfika.


Och så har vi gjort bordsdekorationer av silkespapper. Julia har själv valt färgerna.




Malin har äntligen kommit hem från Turkiet, och bara tanken på att hon finns 5 minuters bilväg härifrån gör mig varm i hjärtat.
Om sanningen ska fram så var vi som katt & råtta när vi var små, och ända upp i tonåren, och jag ska erkänna att jag inte alltid varit snäll mot henne...Men nu sen vi båda fått barn så är vi mer tighta än någonsin. Hon skriver i sin blogg att hon älskar mina barn som sina, och jag säger detsamma. Jag är gudmor till hennes Leo, och han känns som mitt extra barn.
Liten utsvävning där, vad jag skulle säga var att Malin hälsade på oss i eftermiddag, och sen kom även mamma och min moster Anna Karin med man & dotter och lämnade present.  Så nu har vi suttit på rummet nästan hela eftermiddagen och haft besök och pratat. Julia har legat i sängen hela tiden och vilat ögonen då & då när hon blivit trött.

Så, nu är vi laddade inför morgondagens firande. Personalen har lovat att komma in och sjunga på morgonen och det pratades även om något paket därifrån tyckte jag mig höra...:)

Morgondagens firande blir med allra närmaste familjen. Julia orkar inte med mer just nu.

Jag vill också säga tack till Ellen för några kloka ord som stämmer bra just nu..."You don´t know how strong you are, until being strong is the only choice you have"

Så sant!

Jag vet inte vart våra krafter kommer ifrån, men de bara finns där. Ibland behöver man ladda i lite extra energi, som jag gjorde med Lena igår, men för det mesta finns de bara där, trots sömnbrist och MÅNGA tårar. ...Att spendera tid med familjen, släkten, och våra vänner är det som  betyder mest här i livet och det är det är som får oss att fungera dag för dag.

Idag har det värkt i hjärtat när jag sett alla barn som varit finklädda och tagit examen. Ett långt skönt sommarlov som ligger som ett oskrivet blad framför fötterna och bara väntar på att fyllas med sol, bad och roliga semester minnen.
Hur våran sommar blir vet vi inte.
Men jag vet att Victor får knalla iväg till kyrkan imorgon och ta examen, och jag hoppas innerligt att han kommer att få ett bra sommarlov. Jag är så tacksam att vi har ett friskt barn hemma, för utan honom skulle vår värld vara kaos. Tack vare Victor så håller vi ångan och rutinerna uppe. Och tack vare hans ibland sjuka humor så får vi oss också ett gott skratt.

Sov gott vänner.

 








22 kommentarer:

  1. Ja Julia och Maria hoppas ni får en lugn och bra natt och Peter och Victor får det hemma i Sunne.
    JULIA NU ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN I
    MORGON TANKARNA ÄR HOS DIG/ER.
    GRATTIS GRATTIS OCH STORA KRAMAR.

    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  2. Stora grattiskramar från julia j<3

    SvaraRadera
  3. You are always on my mind.Love you.Kom ihåg att vi finns här för er.Ska bli jättekul och fira världens bästa Julia.Kram

    SvaraRadera
  4. Önskar JULIA ett rungande sjungande hurra på födelsedagen i morgon<3 varma kramar klövervägen

    SvaraRadera
  5. Det kändes bra att besöka Julia idag , jag tyckte att hon var lite piggare än i lördags. Men hon kämpar lillskruttan , hoppas att Ni får en bra dag i morgon. Ikväll har jag varit på skolavslutning i Gräsmark ,då rann det krokodiltårar utmed kinderna när jag tänkte på hur orättvist livet är. Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Tårarna rinner, när man läser din blogg, tankarna finns hos er hela tiden. Hoppas att Julia får en kanonfin födelsedag. GRATTIS TILL HENNE.
    Mvh Ulla I Sunne

    SvaraRadera
  7. hipp hipp hurra på din födelsedag!!
    godmorgon julia.
    idag önskar vi dig en jätte bra födelsedag!
    många grattiskramar från ebba ned familj

    SvaraRadera
  8. Grattis på Födelsedagen Julia!
    Hoppas att du får en bra dag med många fina presenter!

    MVH: Egon

    SvaraRadera
  9. GRATTIS på födelsedagen Julia ! Du är och förblir vår största hjälte. Vi hoppas att du får en riktigt bra dag ! Många, många grattiskramar från Hasse och Lena.

    SvaraRadera
  10. Grattis lilla vän på födelsedagen!!! Hoppas du får en fin dag! Kram Jennie ek

    SvaraRadera
  11. GRATTIS till Julia på födelsedagen. :) Från mig och kusinen.

    SvaraRadera
  12. Hoppas att Julia at du får en underbar födelsedag!!

    Maria, det känns så periodvis när man "gått in i väggen". Andra gånger undrar man om man är knäpp för man känner ingenting. Men det är tydligen normalt. Det viktiga är att följa kroppen och knoppen och lyssna på sina kännslor, inte förneka dem, utan acceptera dem. Gråt när du vill gråta skratta när du vill skratta. Det bästa jag har gjort var att gå och prata med kurator, det fann jag kraft i. Man kan prata med vänner och familj men det är inte alltid det bästa. Jag hejar på dej! Kram på er!

    SvaraRadera
  13. GRATTIS Julia och många många stora hjärtliga bamsekramar på födelsedagen! Birgitta!

    SvaraRadera
  14. Grattis Julia! Hoppas du fått många roliga paket. Många många kramar på din dag. Vi tänker jätte mycket på er. Styrke kramar till er alla från Emma, Karin o Gerth

    SvaraRadera
  15. Stort grattis på din födelsedag Julia! Många kramar ifrån familjen Haglund.

    SvaraRadera
  16. Grattis Julia på födelsedagen och hoppas att du snart får komma hem till Sunne igen, solen skiner för dig i dag!! Kram fröken Marina

    SvaraRadera
  17. Ett stort GRATTIS på födelsedagen Julia! Hoppas att du fått många fina presenter och smaskig tårta. Många grattiskramar från Lisa Norman

    SvaraRadera
  18. Grattis Julia på födelsedagen många kramar från Karin, Ulf, Matilda och Nils

    SvaraRadera
  19. Grattis Julia hoppas du har haft en bra dag!
    Från Clara B

    SvaraRadera
  20. Grattis Julia hoppas att du har haft en toppen dag!
    Från Emilia E

    SvaraRadera
  21. Grattis Julia och hoppas du har en bra födelsedag hälsningar Isabelle Viktor Henrik ock Ulrika

    SvaraRadera
  22. Stort GRATTIS JULIA på din födelsedag många kramar från Fam. Thåg

    SvaraRadera