fredag 8 juni 2012

Kl 8.45

Gomorron,

Ingen bra dag idag...Julia o jag har sovit alldeles för lite, bara ett par timmar.
Klockan hann att bli 12 inatt innan vi kom till op, och då hade vi alltså väntat på narkos i 9-10 timmar. Inge mat & inge vatten för Julia på hela dagen.
Väl tillbaka på rummet inatt kl 2 så upptäcker vi att op inte haft någon effekt alls...problemet med en läckande slang kvarstår och vi är tillbaka på ruta 1:(
Jag tycker så himla synd om Julia som ska behöva ha det så här. Idag är jag ingen snäll mamma utan jag kommer vara rak och kräva besked och tider för vad som ev ska hända. Jag accepterar inga fler luddiga svar, och jag tolererar inte väntetiderna som finns. Händer inget så åker vi hem. Ska Julia ha det jobbigt kan hon lika väl ha det hemma.
Usch, fy och blä va less vi är på detta. Nu önskar vi oss lugn och ro.

13 kommentarer:

  1. Skickar ett berg med extra krafter till er å en burk med bamses dunder honung<3 kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Ja om vi bara kunde hjälpa Julia och er men ni skall veta att
    våra tankar är hos er. Hoppas nu att ni snart får hjälp och
    får åka hem till Sunne.
    KRAMAR I MASSOR
    Ulla och Sven

    SvaraRadera
  3. Stackars, stackars Er!! Tänker på Er massor och beundrar Er styrka!! Det klart allt löser sej, det måste det göra!! Kram från fam Neubauer

    SvaraRadera
  4. Åh vad jobbigt när det blir bakslag.
    Måste bara få säga.. Julia är så tålmodig och tapper, hon kommer att bli en enorm förebild för andra barn. Kunde inte låta bli att tänka på Julia igår, då min egen snart 14 åriga dotter kom hem från frissan och grät igår, då hon tyckte att håret blev för kort, (trots att hon har hela 49 cm kvar) Då kan man nästan inte låta bli att nämna att det finns barn som tappar sitt hår p.g.a. att de är sjuka. Det samma gäller för t.ex. sprutor och medicin som hon har en enorm fobi för. Visst. det kan man inte hjälpa, men blir man sjuk så måste man ta både och, vare sig man vill eller inte. Så som sagt, julia är värd all respekt och beundran, och det är som man säger är man frisk finns det tusen saker man vill ha, och blir man sjuk så finns det bara en sak man vill. Något som vi alla borde tänka på. Många styrkekramar till er alla.

    SvaraRadera
  5. Stackars Julia och ni allihop!Hoppas att de fixar det här nu snabbt, så ni snart får komma hem igen och få lite lugn och ro! Hoppas vi snart ses! Många kramar från Birgitta

    SvaraRadera
  6. Om NI visste vad jag beundrar ER styrka , men det är så trist
    att NI måste prata för Julia. Jag tycker att det är en självklar sak att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt när det gäller att hjälpa en sjuk människa och särskilt ett litet barn.Jag blir så ARG . Hoppas nu bara att allting ordnar sig. Massor av KRAMAR / faster Gunilla

    SvaraRadera
  7. Heja Maria!! Du har rätt att bli en arg morsa! Kommer du ihåg hon Grynet på TV? -Jag tar ingen skit, sa hon!! Hoppas ni snart är i Sunne igen. Kram

    SvaraRadera
  8. Ja stå på er! Självklart ska ni ha rätt till all hjälp ni kan få. Kämpa på nu vi tänker på er och håller alla våra tummar!
    Mvh fam. Gerdin

    SvaraRadera
  9. Lider så med er... Förstår att du blir ett lejon Maria! Det är liksom vår lott som oroliga mammor:( Stackars, stackars Julia!!! Stor kram till er och stå på er!! <3

    SvaraRadera
  10. Jag lider sååå med dig Maria. Att som mamma behöva stå vid sidan om och se hur ens lilla hjärta lider och är ledsen. Jag hoppas så mycket att ni snart får ta igen den förlorade långpermisen och att Julia och ni andra får vara tillsammans hemma hos er. Kämpa på Maria. Du, och resten av familjen finns i allas våra tankar. Kram till er.

    SvaraRadera
  11. Sitter med tårar å läser vad ni går igenom :( hoppas att det blir bra snart... Typ nu... Massa Bamse kramar/ Anna E

    SvaraRadera
  12. Hoppas,hoppas att helgen ska ge er lugn och ro som ni längtar efter, så ni får sammla nya krafter.
    Ni är alltid i våra tankar! Många kramar / Lena o Hasse

    SvaraRadera
  13. Jag måste bara säga att ni båda verkar otroligt starka mitt i alltihop. Håll ut och bli en lejonmamma när det behövs klara besked! Det är din rätt! Håller tummarna för att ni får komma hem imorgon och bara ha det skönt och slappt :)

    SvaraRadera