torsdag 14 mars 2013

Torsdag...

Just nu sitter jag och Pixi på baksidan i solväggen och njuter.
Trädgården är fortfarande full med snö, och det är redigt kallt i luften, men såhär mitt på dagen kan man sitta ute en stund bara man hittar en solvägg med lä.
Vet inte vem av oss som njuter mest, men kanske är det Pixan:)
Ibland kommer det förbi en fågel hon kan skälla lite på, vaktig som hon är. Då blir hon riktigt nöjd!

Idag har jag varit duktig och bäddat rent i sängarna och städat och gjort lite fint i huset.
Som belöning såg jag till att Peter bjöd ut mig på lunch på Thai restaurangen. Hehe:)
I eftermiddag ska jag och mamma ta en promenad ner till Björken och se om några vårfåglar kommit än.
Ja, det är ungefär planerna för dagen. Lugnt och skönt:)

Ni som undrade över köket. ..Vi kommer antagligen att leja bort allt " grov" jobb. Peter avskyr sådana projekt och jag har lovat att han ska slippa hamra och snickra. En hel vägg ska ner, och det är inget vi ger oss på själva.
Vi är fortfarande i planeringsstadiet, men förhoppningsvis ska det bli gjort i sommar.

Återkommer säkert senare idag med lite bilder från Björken.

Kram så länge:)






2 kommentarer:

  1. Jag är oxå ledig idag och har hunnit njuta lite av solen. Pixi ser ut att njuta riktigt ordentligt. Fler sådana här dagar vill vi ha. Kram moster

    SvaraRadera
  2. Hi hi, Pixi ser ju nästan ut som en stor hund på bilden :)

    SvaraRadera