söndag 24 mars 2013

Söndag kväll...

Dagen började med en sväng till ishallen ( efter en rejäl sovmorgon kan tilläggas)

Sunnekillarna slutade som trea i cupen, och de gjorde ett jättefint jobb!
Buckla och medaljer till glada killar:)

När jag kom hem så gick jag liksom nog av all snö och is som ockuperar mitt växthus, så jag satte igång att hacka och skotta. Efter nån timmes jobb så insåg jag att allt inte går att få bort. Solen och värmen måste göra det sista jobbet om jag inte ska hacka sönder plåten. Det är så jäkla irriterande att inte få upp dörrarna bara. Som att ställa en stor påse godis framför ett barn, och säga rör inte....

Kvällen har jag ägnat åt att måla lister. Snickar Micke kommer tillbaks imorgon och fixar det sista på övervåningen.

Peter kommer att vara hemma från jobbet imorgon, stackarn är genomförkyld och hostar illa. Så fort han rör sig så blir han svett och anfådd. Han jobbade hela förra veckan fast han var risig så nu är det bra att han lyssnar på kroppen och vilar sig i form.
Just nu kokar jag ingefärst te åt honom. Hoppas det lindrar hostan lite...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar