söndag 3 mars 2013

Söndag em

Solen skiner skönt idag.
Har suttit i solväggen en stund och läst bok och laddat kroppen med en rejäl dos D vitaminer:)

Victor har varit i ishallen, och eftersom han inte är hemma och suckar över att jag har näsan i en bok, så har jag passat på...
Helgens bok blev " Energitjuvar". Intressant läsning där jag fick mig en rejäl tankeställare om hur jag själv beter mig mot andra, framförallt i mina nära relationer, och hur jag blir behandlad av andra, på jobbet och bland vänner & familj, och vad det beror på att det blir så.


Sist men inte minst så har jag gjort något som jag längtat vääääldigt mycket efter.
Planterat fröer. Tomater & gurka.
Nu väntar jag på att växthuset ska tina fram så att jag får upp dörrarna och kan börja städa därinne.
Nån vecka till med fint väder och dagsmeja så...
Alla omplanterade blommor och fröerna ställde jag på ett bord i Julias rum som fortfarande står kvar som det var.
Känns fint att något ska växa & gro och få liv i hennes rum.

Hoppas ni haft en fin helg i solen!
Kram på er.






1 kommentar:

  1. Skoj med växter... tyvärr så orkar jag själv inte med att hålla dem vid liv :/ Men att ha egna tomater och gurkor måste vara guld :)

    SvaraRadera