lördag 23 mars 2013

Landat i soffan....

Nu har vi landat i soffan efter sista turen i ishallen den här lördagen.
Sista matchen förlorade Sunne mot Hammarö efter ett väldigt jämnt spel som avgjordes efter förlängning och straffläggning. Tror det blev sju straffar var innan det blev avgjort. Victor fick tillfälle att lägga en av straffarna-tyvärr gick den inte in. Spännande var det iallafall:)

När vi kom hem var det lite kvar av " Earth Hour" så vi tände upp med levande ljus på nedervåningen. Hällde upp ett glas vin, Peter fixade lite tilltugg, ost & salami, och så knäppte vi på TVn. Sista avsnittet av Pluras Kök. Bara sådär. Magiskt säger jag bara! Nu måste jag se resten av avsnitten på webben. Jag gillar upplägget på programmet som är allt annat än perfekt:)

Nu har Victor också kommit hem och det är återigen hockey på TVn. Nu NHL...
Så jag tar mitt pick och pack och går en våning upp och sover istället.

Gonatt på er! Och en kram också!

4 kommentarer:

  1. Godnatt Maria.Massor med kramar fràn oss i Rom.Underbart hàr.Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ja visst blev det spännande med straffar... synd att de förlorade men nu får vi hoppas att de vinner imorron. Här blev det oxå lite tända ljus o mys men nu ska det blu bädden. Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Pluras kòk àr ett jàttebra program sett flera avsnitt.Ha en bra sòndag kram.

    SvaraRadera
  4. Åh, Pluras kök, det missade jag igår..måste också kolla in tv3/play :) Angående jobb så vill jag bara säga att det självklart kommer lösa sig för dig, finns faktiskt många spännande kvalificerade tjänster i Värmland ute på Platsbanken just nu. Ett tips jag kan ge dig är att be AF om en jobbcoach, det kan vara bra att ha nån att bolla idéer och tankar med. Om Sunne var mitt arbetsområde så skulle jag jättegärna vara en del i den processen :)I mitt arbete på Tuab ingår bland annat jobbcoach uppdrag vilket jag gillar då det är både utmanande och spännande att följa människors väg till ny sysselsättning vad det än månde vara.
    Stora varma kramar till hela familjen från Åsa G

    SvaraRadera