tisdag 12 mars 2013

Tisdag fm

Godmorgon på er!

Hoppas ni mår bra:)

Här har jag skjutsat Victor till skolan och tagit en promenad nere i dalen bakom vårt hus med Pixi. Det är lite spännande för det bor en bäver i dalen sen några pr tillbaks och den fäller träd hejvilt. Varje dag kan man se hur han gnagt mer & mer på några stora träd och fällt några små med några bett. Totalt sen förra sommaren har säkert 15 stora träd falli och många fler små.
Jag har aldrig lyckats få en skymt av den fast jag försöker gå så tyst jag bara kan. Och själva boet lyser med sin frånvaro. När all snö är borta ska jag ta mig en upptäcktsfärd och se om jag kan hitta nån stor rishög:)


Om en stund ska jag åka ner till Karlstad, gå på Ikea en stund och sen blir det samtal med min kloka terapeut.

Lägger upp en bild på mina fröer som på bara en vecka blivit små plantor.
Gurkorna har dragit iväg enormt, så de behöver snart lite extra uppbindning. Tomaterna däremot är små och taniga ännu.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Oj vad det växer å gror! Roligt och gott när det blir skörd framöver. Spännande med bäversafari :) Hoppas du fick en bra dag i staden och att du fann något riktigt "nödvändigt" att shoppa loss på när du besökte IKEA ;) Kramis Ida

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick en bra stund i Karlstad! Kram!

    SvaraRadera