måndag 4 mars 2013

Gomorron

Måndag, ny vecka, nya möjligheter.

Själv sitter jag här i pyamas och skriver. Försöker smyga mig runt i huset för att inte väcka Victor. Han har varit lite förkyld i helgen, rinng i näsan och tät i halsen. Och imorse när han skulle upp till skolan kom han in och väckte mig och hade ont i hela kroppen. Nu har han säkert fått den där skiten som Leo hade...hoppas han slipper kräkas bara. Urk!
Nu ligger han iallfall och sover igen, och jag tänker inte väcka honom. Han får sova precis så länge han behöver.

I eftermiddag ska styrelsen för fonden träffas här hemma hos oss. Nu ska vi bestämma när annonsen för ansökningarna ska publiceras, och vilket datum som stependierna ska delas ut.
Som vanligt är det med delade känslor jag ser fram emot dessa möten. Det är så oerhört roligt att vi kommer att kunna göra något bra för barn & ungdomar på orten,och samtidigt är allt så sorgligt. Men jag försöker tänka som så att om Julia ser oss nu så är hon glad att vi gör det här.
Att göra gott och glädja andra känns bra för själen.

Vi har gjort en liten folder för fonden som Ramströms Tryckeri har hjälpt oss med.
Finns på Fonus & Alfa Omega, och här hemma  än så länge.

Dax att ta tag i dagen och hoppa i duschen.
Hej så länge!

4 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Jag har sett foldern och visat alla på Sunnenytt.Peter gav mig en för att visa.
    Vi tyckte den va såååå fin. Sköt om dig nu och hälsa Victor att han får krya på sig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Kramar till er och krya på dig Victor från oss på
    Gökottevägen
    Ulla oh Sven

    SvaraRadera
  3. Här har jag en Frida med samma sjuka och håller själv tummarna att få slippa. Riktigt jobbigt med en hemsk hosta i natt :( Hört många som haft Leos variant, både stora som små. Nej hoppas att vi kan slippa detta, hua! Och här kommer en krya på dig hälsning till Viktor!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jaa det är många som har fått olika bacilusker på sistone.. Inte kul! Hoppas du o Peter klarar er och att du orkar samla krafter så gott det går under dina veckor hemma. Ett otroligt fint initiativ ni tagit med Julias fond, såklart jobbigt och känslosamt men så fint. Varma kramar till Er! // Ida

    SvaraRadera