onsdag 27 mars 2013

Onsdag kväll...

Nu har fina grannen Elsie fått sin begravning. Fint och värdigt med passande sång och musik och många fina blommor.
Men det rör om i hjärtat... Ligger just nu på soffan med huvudvärk, som alltid när känslorna svallat lite för mycket.
Elsie & Olle bor närmsta grannar med oss, och jag tänker på alla gånger barnen varit till dem och hon bjudit på glass.
Eller hur intresserad hon var av växthuset. Alltid glad och intresserad av det vi
Pysslade med.

Det sas så många fina tänkvärda ord i kyrkan idag. Ord som ger tröst & ro. Och andra ord som man kan grubbla ihjäl sig på.
Bl.a. så sas det att vi alla så småningom kommer bli en del av evigheten... Vad är då evigheten. Är det något man ska längta till eller frukta? Finns alla vi saknar där? Varför är alla friska och krya ( kyrkans ord) där, men inte här?
Ja, ni hör hur jag grubblar.... Ibland önskar jag att det fanns en on/off knapp på mina tankar.

Peter lagar maten idag eftersom jag ligger på soffan. Falukorv av god kvalitet och makaroner.
Victor har precis åkt på träning och kommer hem senare ikväll.
Om en stund ska jag åka till Lena och fixa naglarna, om huvudvärken bara vill släppa.

Kram så länge!

3 kommentarer:

  1. Läste tre inlägg i rad...
    Tänk va tårar renar ens kropp!
    Du ä otroligt modig som vågar skriva om dina tankar o känslor full av beundran av ditt mod!
    Är övertygad om att vi alla har våra speciella bilder händelser och minnen av Julia<3 hon kommer finnas med.......
    kram EwaO

    SvaraRadera
  2. Vilken dag... Hoppas huvudvärken försvinner snabbt. Kram!

    SvaraRadera
  3. Varma kramar till dej Maria och din familj <3
    /Anna-Karin L.

    SvaraRadera