söndag 1 december 2013

Söndag kväll....

Och som vanligt har helgen gått alldeles för fort!

Igår hade vi besök nästan hela dagen.
Först ut var Leo och mamma som kom hit och kikade på valparna. 
Leo kunde inte fatta att de vuxit så mycket och kunde vara så söta...:)

Han var SÅ nöjd att allihop ville ligga i hans knä. Samtidigt dessutom! Total lycka!

Sen kom Peters syster Gunilla förbi på en fika.
Och på kvällen kom mina två söta systrar hit på mat och glögg.

Idag har vi plockat fram våra små tomtar. 

Tradition sen många år att de kommer fram på 1: a advent. Det sitter många minnen i varenda figur eftersom Julia älskade att plocka fram dem och placera ut i huset...men nu står de iallafall utplacerade ungefär som jag minns att hon gillade att ha dem och jag hoppas hon är med oss ändå idag och känner sig nöjd.

Idag i affären kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att köpa en adventskalender med godis i till Victor. Jag vet att han är " för stor" men jag var bara tvungen...det hör liksom till. Och han blev faktiskt ganska glad över den även om han spelar över på bilden här...


Och han skulle tänka på julia när han öppnar luckorna som man ska varje dag. Hon blev nämligen vansinnigt upprörd när han fuskade och öppnade i förväg...


Just det, en fikabuffe har vi hunnit med idag också. Det var ladies cirkle i Sunne dom ordnade den och alla pengar går iår till Jon Bengtsätern ( barncancerföreningens rekreationsstuga här i Sunne) och till flykting förläggningen i Rottneros.
(Förra året gick behållningen till Julias fond. )
Jättegoda kakor och bra att de var så små att man kunde smaka på många:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar