onsdag 11 december 2013

Onsdag kväll...

Då var lilla Pelle hämtad av sin nya familj.
De var verkligen jättegulliga och han kommer få det bra. Det känner jag i magen:) Familjen hade haft hund förut och det var två lyckliga tjejer i 12-14 års åldern som åkte härifrån med en ny familjemedlem. Namnet Pelle behåller han.






Gråtkalaset jag bävat för uteblev alltså. Och vi var välkomna att se hur han har det i januari när Victor är i Åmål och spelar hockey. Det känns skönt.
Pixi och syskonen verkar inte bry sig nämnvärt att en fattas, utan tar det hela med ro.

Just nu ligger jag på soffan och pustar ut. Grabbarna är i hallen och förbereder sig för hemmamatch. Och själv funderar jag på om jag ska åka efter eller stanna hemma. Men det lutar åt stanna hemma. Det känns som om jag och magen behöver lite kvalitetstid i soffan med Pixi i knät.


5 kommentarer:

  1. Supersöta valpar och nya ägarna till dessa fyrbenta må vara så lyckliga :)
    När vi hämtade Lia en turbosheltie så tyckte både tikmamman och kennelmamman att det var skönt att bli av med henne.
    Så ta nu och njut av att få egen tid, snart har du en turbounge som kommer sätta fart på ert hem, med glädje : )

    Sköna lata kramar!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Ja då var våran goa lilla Pelle hemma i Åmål. Han har busat och tittat runt i huset, kissat ute och bajsat inne. Pelle ligger också på soffan och sover, i famnen på vår äldsta dotter. Registrerad och försäkrad också. Han är så himla go. Undrar om det går att jaga med råtthunden?

    Vi bara skrattar när vi tittar på honom.
    Hälsningar,
    /Familjen Bloom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på er,
      Jag blev jätteglad igårkväll när jag såg er kommentar och läste att han busat runt i huset. Jag hoppas att ni har det bra tillsammans och att han sköter sig fint:)
      Idag har Pelles bror Bertil också flyttat så nu är det bara tjejerna kvar. Det blev väldigt mycket lugnare men samtidigt kräver de mer uppmärksamhet av oss. Förut har de ju haft varandra att roa sig med.
      Jag ser fram emot att höra från er igen:)

      Radera
  3. Fina Pelle!

    Hoppas att allt är bra med magen. :) Har ni börjat fundera på namn till liten ännu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt är bra med magen:) Vi har några namn som vi gillar, men vi spånar vidare tills det känns riktigt rätt:) Favoriten just nu är Alvin.

      Radera