onsdag 11 december 2013

Bikurs?

Nu var det längesen jag skrev något om mina bin, och det är helt enkelt  för att det inte finns så mycket att rapportera från kupan.
Under hösten har det surrat lite framför flustret under varma fina dagar, men nu när det är minus och snö är det knäpptyst därinne. De sitter (förhoppningsvis)  i vinterklot och försöker hålla värmen när det viner kallt runt knutarna utanför. Det ska bli spännande att se om de klarat sig till våren:)

Nu till min fråga...
Patrick Sellman som varit min "Bimentor" och lärt mig väldigt mycket om biskötsel i topplistkupor har nyligen hållit en kurs "Biskötsel på enkelt vis, mer på binas villkor", där teori blandats med praktik. Man har haft möjlighet att anmäla sig bara till den teoretiska delen, men även till en kupbyggarkurs, där man för en ganska billig peng får tillgång till färdigkapat material till en kupa som man bygger ihop under översikt av Patrick.

När jag startade min kupa i somras så var det väldigt många människor som var nyfikna på bin och den typ av kupa jag byggde, så nu tänkte jag höra mig för om det finns intresse att dra igång en liknande kurs här i Sunne till våren som Patrick håller i?
Om det finns någon som läser bloggen som tycker att detta verkar intressant och kul och som vill göra något bra för miljön vi lever i kan ni väl skriva en kommentar, eller mejla mig på floragatan8@hotmail.com

Hur programmet såg ut för kursen som Patrik hade nu senast kan ni ser HÄR. Jag kan inte garantera att det blir exakt lika program & kostnad om det blir en kurs här i trakten, men på ett ungefär....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar