onsdag 18 december 2013

Hemma dag, besök hos BM v 24....

Igår hade jag en riktigt lugn och skön hemmadag som jag spenderade i mjukisbrallor:) Enda gången jag var utanför dörren var när jag lämnade lite blodprover och koppeltränande valparna. (Koppelträningen ska jag skriva mer om i ett annat inlägg.)
En riktigt skön dag som jag väl behövde!

Jag vill också berätta att jag inte stressar för att hinna med julen eller eftersträvar något perfekt. 
Jag känner mig stressad för att jag inte sover! 
För att jag är så trött att jag just nu inte orkar med mina jobb som jag borde, för att huvudet känns som gröt pga sömn bristen, för att jag inte kan lägga mig och vila när jag kommer hem för då står det två söta valpar och hoppar av glädje av att se mig och så Pixi som vill ha promenader...Allt som jag gör utan att tänka vanligtvis ( som att gå, böja mig ner gå i en trapp tex) har blivit ansträngande och ibland också riktigt smärtsamt.
Att det är mer ansträngande än vanligt under dagarna det tar jag utan att blinka, men det här med nätterna har blivit en plåga. Mina höfter och lårben värker något enormt och jag vaknar 15-25 gånger per natt. Inatt blev det totalt 2 timmars sömn:( 
Jag har lånat en TENS apparat från sjukgymnastiken och den lindrar nästan inget. Bara för ögonblicket. Efter nyår ska jag börja på akupunktur (som jag hört hjälpt många andra) Så låt oss hoppas att det blir bättre snart! Jag är ingen vän av nålar...även om msn vet att detta är tillfälligt och övergående och SÅ värt det i slutändan så är det jobbigt att stå mitt i det. 

Själva julen kommer bli lugn iår. Min syster med sambo och Leo kommer hit på julafton. Och eftetsom hon är super duper gravid och också känner sig otymplig så tar vi det väldigt enkelt. Huvudsaken är att man får vara tillsammans som Åsa skrev:)

Så, nu har jag hävt ur mig lite om hur jag har det. Några bra dagar med lite fler timmars sömn på nätterna och jag är på banan igen. Och det ska bli skönt med julledigt. Det behöver vi allihop i familjen!

Idag hade jag ett besök inplanerat  hos barnmorskan för att mäta magen och lyssna på hjärtljud och jag hade väldigt fint sällskap också, av Victor:) Tyckte det var riktigt gulligt att han följde med mig dit!
Magen mätte 23,5 cm vilket rimmar bra med mina 24 veckor, och hjärtljuden låg på 130 slag/ min:)




1 kommentar:

  1. Hej!
    Brukar följa din blogg o har nu tyvärr inte kikat in på ett tag =( Men blev så glad för er skull när ja läste att ni ska ha en bebis =))) STORT Grattis <3 Lycka till! Kram

    SvaraRadera