onsdag 25 december 2013

Bebisrummet....

Nu börjar bebisrummet bli klart, det fattas bara gardiner och några tavlor, sen är jag nöjd med finishen:)

Vi bytte bara ut fondväggen i rummet och valet föll på en tapet från ECO. Denna kändes ganska tidlös och klassisk. Fåtöljen har jag hittat hos mamma, den är från min gammelmormor och jag har klätt om den själv. Sängen är Julias gamla och den får vara kvar tills jag hittar ett bättre alternativ. Är lite inne på en Hemnes utdragssäng/dagbädd  från Ikea...





Garderoben är också Julias gamla, men eftersom den är i ett helt OK skicka och fyller sin funktion så får den vara kvar.
Hängaren på garderoben hade tidigare rosa hjärtan, men mamma var snäll och målade dem blå istället.





Längre fram ska jag fylla på med kläder, blöjor och allt annat som kan behövas, men för nu så känns det jätteskönt att ha själva rummet iordning.


3 kommentarer: