torsdag 12 december 2013

Torsdag....

Så kom dagen när även Bertil skulle flytta:(
Men, det har gått över förväntan för min del och överlämnandet blev osentimentalt.
Under kvällen har jag fått rapporter om att han verkar finna sig väl tillrätta i Bruket hos sin nya familj.
Kissat och bajsat ute hade han gjort också, duktig kille! 


Om jag missat att säga det så har han flyttat till min jobbarkompis Madde och han kommer att följa med till Tentipi kontoret ett tag framöver, så sntagligen kommer jag att se honom mer än mina egna hundar...


Tjejerna som är kvar hos oss har sovit sig igenom hela kvällen. Nu när inte grabbarna är här och piskar upp stämningen verkar luften ha gått ur dem. Eller så är det studiebesöket på posten idag som var slitsamt...?
Ja att ha valpar som härjar runt innebär tyvärr att det blir olyckor lite här och där...så ikväll när Bertil åkt passade vi på att röja upp härhemma. Och framförallt skura golv, tvätta filtar och fräscha upp. 

Nu inväntar vi Victor som har varit på träning, sen blir det sängen för oss allihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar