torsdag 5 december 2013

Fortsättning på jobbresan...

Just nu dansar resten av jobb gänget Zumba men jag smet ifrån och ligger och vilar en stund. Både jag och magen behövde det efter en lång dag...

Om vi backar till igår så kom vi alltså till Östersund framåt em och vi satte oss på föreläsningen nästan direkt.
Vi bor lite utanför Östersund på ett ställe som heter Moosegarden. Och som ni kanske förstår på namnet då är det en älgfarm som även har boende, café/ restaurang och konferensutrymmen. Riktigt mysigt! Fin utsikt också över Storsjön.


Kvällen igår avslutandes med en god middag och sen blev det en danska tidig kväll eftersom alla var riktigt trötta efter resan...



Idag var det upp tidigt, käka frukost och sen har det varit föreläsning igen hela dagen fram till halv fyra, förutom efter lunch då vi fick ta en titt hos älgarna.




Mäktiga djur som jag inte vågade gå in till... De är ju SÅ stora...Men det gjorde många av mina kollegor!

Självaste storchefen Bengt med en fin älg...


Nu dansar alltså  alla zumba och lite senare ikväll åker vi in till Östersund för att gå på fin restaurang och äta god mat. Man blir lite bortskämd när man är på jobbresa, man behöver inte tänka så mycket utan allt är planerat och  förberett. Lite lyxigt:)

Föreläsaren som vi lyssnat på heter Rigmor Robert och hon har berättat om personlig utveckling och olika människotyper. Det har varit riktigt intressant, men det blir lite korvstoppning efter så många timmar. Det tar nog några dagar innan allt smälter ner och landar i huvudet. 

Och här får Rigmor en puss av Stig:)



Nu ska jag passa på att bild ögonen en stund då jag är piggelin ikväll.


1 kommentar:

  1. Vad fina älgbilder :) Var trevligt att träffas igen! Kram

    SvaraRadera