onsdag 11 december 2013

Stilla Natt


Igår var det dax för oss att gå på Julkonsert i kyrkan, Stilla Natt.



Visst hade jag hört att det skulle vara bra från vänner och bekanta som sett föregående år, men att det skulle vara SÅ bra var jag inte beredd på! Vi blev underhållna med de allra bästa julsångerna i mitt tycke blandat med lite andra sånger och  framträdanden av kör, dans och flöjtspel. Tidvis var det så smäktande fint att tårar kröp fram på kinden. Extra känslosamt var det att se Ina Forsberg sjunga i kyrkan, eftersom hon också sjöng på Julias begravning. En jättefin tillställning som jag gärna besöker fler år!
Behållningen från biljettintäkterna kommer i år att delas mellan Julias fond och Stödföreningen Fjärilen som stödjer barn som har missbrukande eller psykiskt sjuka föräldrar. Vi är så tacksamma för att vi får ta del av behållningen, och det ska bli spännande att se hur mycket det blir för det var mycket folk i kyrkan.

Fyllda av fin julstämning kom vi hem efter konserten och fick ett mycket tråkigt besked. Vår fina granne Olle som vi tycker så mycket om hade tidigare under kvällen ramlat på väg hem från en promenad i Sunne och slagit i huvudet så illa att han avled direkt. Usch så tråkigt avslut på en så fin människas liv!
Återigen blir man påmind om att vi måste ta tillvara på tiden vi har här tillsammans, för man vet faktiskt inte vad som händer imorgon.


Vila i frid kära Olle och tack för alla fina stunder vi haft tillsammans!

3 kommentarer:

  1. Fint! Styrkekramar till dig och din fina familj. Tack för svaret vad företaget var, ska kolla in det nu. Ta hand om dig :)

    SvaraRadera
  2. Mamma ringde och berättade om Olle :( Det var verkligen sorgligt... Kram på er <3 Lotta

    SvaraRadera
  3. det va så fint i kyrkan,tråkigt med Olle träffa honom 2 ggr förra veckan när jag rasta valparna.Han va så glad jämt och han fick en stor kram av mig.Kram mamma

    SvaraRadera