fredag 29 november 2013

Fredag:)

Tänk vilken skillnad en hel natts sömn kan göra! Inatt körde jag ut Peter ur sovrummet och istället hade jag Victor brevid mig, och då sov jag riktigt gott! 

Lite lustigt att jag önskade mig ett strömavbrott igår också, för det var precis vad som hände idag när större delen av Sunne blev svart...
Hihi

Idag har det varit en Tentipi dag, som alltid på fredagar. Efter lunchen jobbade jag hemma för att vara nära valparna. Vi tragglar på med kissträningen och det funkar riktigt bra! Men det gäller att man är beredd precis när de vaknar och tar ut dem, annars blir det på golvet direkt! De talar inte direkt om att det är dax...

Det känns som om vi börjar få in lite rutiner i deras valpliv nu och vi lär oss också hur de vill sova, äta, leka osv. Vi vet när det är dax att ge mat, när de är trötta mm. Så det känns lite mindre kaos den här veckan, fast det är fortfarande väldigt intensivt med dem.

Idag efter jobbet kom Peter hem med brio vagnen som han hämtat. 


Vi har provkört inomhus allihop, bytt från liggdel till sittdel och till bilstol och det känns jättebra! Vagnen och alla delar är i så gott som oanvänt skick. Det är bara hjulen som avslöjar att den varit använd.
Dock känns vagnen modern och kanske lite " kal", så jag är glad att jag öven köpt en Emmaljunga som är mer ombonad. Jag gissar att brio vagnen kommer att bli vagnen man tar med sig när vi åker till Karlstad eller ska gå i affärer. Och Emmaljunga blir promenad vagnen...

Ska visa bilder på vagnarna när jag kan fota i dagsljus med stora kameran. Och så måste ni ju få se tapeterna vi valt till rummet och lillemans första plagg som hänger i garderoben och väntar.

Ikväll har vi pysslat lite härhemma. Nu lyser stjärnor och stakar i de flesta fönster och så är hyacinterna på plats. 




Maten ikväll blev på victors begäran pepparbiff, hasselbackspotatis och pepparsås. 


Hoppas ni får en fin helg!

1 kommentar:

  1. Vi önskar er också en riktigt fin helg.
    Kramar till er från
    Ulla och Sven

    SvaraRadera