torsdag 28 november 2013

Trött torsdag...

Idag är det en sån dag när jag önskar att stora delar av Sunne ska bli strömlöst så att det inte går att jobba och jag får gå hem och sova. Jisses vad trött jag är!
Min vanligtvis dåliga sömn blir ännu mer påverkad av Peter som numera går upp okristligt tidigt. Eller så ringer det mitt i natten när larmet går på posten för att tidningskörarna " glömmer" larma av. Grrr! Inte kul alls! 
Jag snittar nog på 5-6 timmar sömn / natt nu och det känns alldeles för lite! Hoppas bebisen får den sömnen den behöver i magen iallafall....

Igår var hela familjen i ishallen hela kvällen eftersom det var hemma match mot Hammarö. Jag satt i sekretariatet och skötte musiken och Peter filmade hela matchen. Tyvärr blev det förlust... Vi kom hem sent och kom i säng ännu senare när hundarna fått sitt och några kvällsmackor åkt ner i magen...

Om jag ska säga något roligt om gårdagen så är det att jag verkligen beundrar alla föräldrar som  piffar och gör fint i ishsllen.
Igår var det ett gäng som hängde upp julpynt, stjärnor och stakar i cafeterian.
En annan mamma hade med nya gardiner som hon inte använde hemma mer och hängde upp i ett naket fönster. En mamma målade om ett konferensrum. Och så har vi alla som bakar och fixar och bemannar kiosk och sekretariat många pass. Ja, vad skulle SIK vara utan alla föräldrar?

En annan rolig sak igår var att jag slog till på hela TVÅ barnvagnar!
En Brio sing med alla tillbehör som sitt/ liggdel och bilstol.
Och så en Emmaljunga Duo Edge med sitt & liggdel.
Båda bättre begagnade med ett par år på nacken, men fortfarande i väldigt gott skick. Fräscha och fina!
Så nu slipper jag välja om jag ska ha en klassisk modell eller en mer modern med svängbara framhjul. Nu har jag både och:)
Brio sing är lite enklare i modellen än brio smile, men jag anser att den duger gott åt oss. Och Emmaljunga vagnarna har ofta en väldigt hög standard trots att de är begagnade då de är av såpass bra kvalitet från början.
Bilder på mina fynd kommer om ett par dagar när jag fått hem dem.

Nu ska jag gäspa mig vidare genom den här dagen!

Ha det gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar