torsdag 7 november 2013

Tyst ikväll...

Victor är på träning och Peter är med i ishallen. Det är bara jag och vovvarna hemma.
Ingen tv är på. Radion är avslagen och telefonen har varit alldeles tyst hela kvällen.
Tystnad kan verkligen vara balsam för själen! Iallafall idag när jag är lite trött och frusen. Har tänt massor av ljus och gjort en brasa för att det ska bli mysigt:)


Pixi och jag har legat och gosat i soffan och smålurat en stund.


När Pixi sen skulle ge valparna mat la jag mig på en kudde framför buren och bara tittade,  studerade hur de beter sig mot varandra. Hur de äter, hur de börjat busa med varandra, hur de ser ut att tro att de är farliga för att i nästa stund ligga på rygg och sprattla för att de snubblat...
De blir mer och mer " hundar" för varje dag. Klumpiga och väldigt söta...:)

Nu är det dags att sova. Imorgon är det fredag och det ska bli skönt att vara ledig några dagar. 
Nattsömnen är inte den bästa och det känns såhär i slutet på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar